بیشتر مبتلایان به کرونا در قوچان زنان خانه‌دار هستند


بیشتر مبتلایان به کرونا در قوچان زنان خانه‌دار هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری قوچان گفت: تاکنون هزار و 733 زن در قوچان به کرونا مبتلا شده‌اند و زنان خانه دار بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در شهرستان قوچان را به خود اختصاص داده اند.

عباس رضازاده مقدم عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در سطح کشور تا کنون سه هزار و ۵۰۴ نفر در این شهرستان به این ویروس مبتلا شده اند که هزار و ۷۷۱ نفر از آنها مرد بوده اند.

وی میزان موارد مثبت کرونا در شهر قوچان ۲ هزار و ۶۳۶ نفر و در روستاهای این شهرستان ۸۶۸ نفر دانست و بیان کرد: میزان موارد فوتی نیز تا کنون ۴۷۰ مورد بوده که ۲۲۳ نفر مثبت قطعی و ۲۴۷ نفر مشکوک به این بیماری بوده اند.

سرپرست فرمانداری قوچان گفت: اوج فوتی بیماران کرونایی شهرستان قوچان در آبان و آذرماه بود که متاسفانه در این ۲ ماه ۶۴ تن جان خود را از دست دادند اما از ابتدای دی ماه تا کنون تنها ۱۳ تن بر اثر بیماری فوت کرده اند که نشان از کنترل شرایط در این شهرستان است.

رضازاده مقدم با بیان این که اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان توانسته است میزان ورودی مریض بد حال به بیمارستان را کاهش دهد افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش ابتلا به ویروس کرونا بوده که اجرای موفق آن در قوچان و کنترل بیماری از مبدأ باعث شده میزان فوتیها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی از اختصاص ۶۰۰ کیت تشخیص سریع کرونا به این شهرستان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود:در صورت نیاز محدودیتی برای تامین کیت های تشخیص وجود ندارد اما این شهرستان به دنبال استقرار دستگاه آزمایشگاهی تشخیص ویروس است تا از این پس نیاز به ارسال نمونه به استان نداشته باشیم و سرعت تشخیص افزایش یابد.

سرپرست فرمانداری قوچان گفت: هم اکنون وضعیت این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا آبی است اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است و برای بازگشایی مدارس نیز تاکنون دستورالعملی ابلاغ نشده که قابلیت اجرایی داشته باشد.

رضا زاده مقدم از اختصاص ۴۰ هزار حلب روغن در قالب طرح تنظیم بازار برای این شهرستان خبرداد و افزود: ۳۱۰ تن برنج هندی، ۳۰۳ تن شکر، ۲۲۰ تن روغن جامد و مایع و ۶۵ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در این شهرستان جذب و در حال توزیع است.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !