پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در چهارمحال و بختیاری به 90 درصد رسید


پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در چهارمحال و بختیاری به 90 درصد رسید

شهرکرد -ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با توجه به واگذاری ارائه خدمات آموزش دوره پیش‌دبستانی به آموزش و پرورش گفت:اکنون پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در استان به 90 درصد رسیده است.

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نوآموز در سن بدو ورود به پیش‌دبستانی هستند و تاکنون بیش از ۱۷ هزار نوآموز ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی نوآموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ثبت‌نام نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی از نظر آموزه‌های دینی و یافته‌های پژوهشی جایگاهی ممتازی در سطح آموزش دارد، گفت:امسال برای افزایش پوشش نوآموزان، طرح ثبت‌نام رایگان نوآموزان پیش‌دبستانی در مراکز آموزش و پرورش در آبان‌ماه اجرا شد.

محمدی اظهارداشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند ثبت‌نام نوآموزان و همچنین فرایند آموزش نوآموزان بازمانده از تحصیل به صورت مجازی انجام شد و هم‌اکنون نیز آموزش دوره پیش‌دبستانی در شبکه شاد در دست اجراست.

وی افزود: نوآمورزان پیش‌دبستانی استان در سه بخش پیش دبستانی‌های مناطق محروم و عشایری با هزینه‌های دولتی،پیش دبستانی‌های طرح رایگان که به صورت مجازی و با مدیریت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در حال اداره هستند و پیش‌دبستانی‌های غیردولتی در استان فعال شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو