پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن امکان تخلف ندارند/ آخرین وضعیت پرداختی متقاضیان مسکن ملی


پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن امکان تخلف ندارند/ آخرین وضعیت پرداختی متقاضیان مسکن ملی

معاون وزیر راه اظهار کرد: با توجه به قیمت‌های روز ساخت‌وساز، همه تلاش‌ها انجام می‌گیرد که مصرف کنندگان به علت به کمک‌های دولت، رقم کمتری را بپردازند، ولی اکنون نمی‌توان رقم نهایی را مشخص کرد

پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن امکان تخلف ندارند/ آخرین وضعیت پرداختی متقاضیان مسکن ملی
گروه راه و مسکن بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ محمود محمودزاده، معاون شهرسازی وزیر راه، پیرامون ابهامات در پرداخت‌های متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی، به بازارنیوز گفت: طبق آنچه از ابتدا اعلام شد، پرداخت‌های متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکن است؛ زیرا طبق قرارداد، هزینه ساخت به عهده متقاضیان بوده و به دولت ارتباطی ندارد. در همه طرح‌های حمایتی هم، چنین اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: با توجه به قیمت‌های روز ساخت‌وساز، همه تلاش‌ها انجام می‌گیرد که مصرف کنندگان به علت به کمک‌های دولت، رقم کمتری را بپردازند، ولی اکنون نمی‌توان رقم نهایی را مشخص کرد، اما آنچه باید مورد توجه باشد این است که قطعا قیمت این واحدها، نسبت به موارد مشابه در بازار ساخت‌و‌ساز، مناسب‌تر خواهد بود.

معاون وزیر راه درباره عملکرد پیمانکاران ساخت واحد‌های مسکن اقدام ملی، تصریح کرد: دولت فقط زمین را تامین می‌کند وهیچ قراردادی با پیمانکار‌ها و همچنین با متقاضیان برای ساخت واحد‌ها نداریم. دستگاه‌های کارگزار فی مابین هستند و آن‌ها این عملیات را انجام می‌دهند. تمام این موضوعات در زمانی که متقاضی قرارداد امضا می‌کند، مشخص است و دستگاه‌های دولتی، ناظر عالی هستند.

محمودزاده با تاکید بر این نکته که امکان تخلف از سمت سازندگان و پیمانکاران وجود ندارد، گفت: نظارت‌های چندلایه روی این موضوع و سازندگان وجود دارد که اصلا اجازه نمی‌دهد آن‌ها تخلف کنند.

وی درباره فرصت استفاده‌ متقاضیان صندوق پس‌انداز مسکن یکم در طرح اقدام ملی مسکن، گفت: آن‌هایی که در صندوق مسکن یکم عضو هستند، در صورت ثبت‌نام برای دریافت مسکن اقدام ملی، در اولویت معرفی پروژه خواهند بود و درصورت عدم استفاده از این فرصت برای سهمیه مسکن یکم آن‌ها مشکلی پیش نخواهد آمد.

معاون وزیر راه در پایان پیرامون آخرین وضعیت آیین‌نامه‌های املاک و اسکان بر اساس قانون جدید، اظهار کرد: آیین‌نامه‌ها تصویب شده و منتظریم در پایان مهلت قانونی که در قانون جدید به آن اشاره شده، به دولت ارائه کنیم.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...