خدمات بانکی در شهرستان خور و بیابانک ناکافی است


خدمات بانکی در شهرستان خور و بیابانک ناکافی است

اصفهان - ایرنا - فرماندار خور و بیابانک از خدمات ناکافی شبکه بانکی در این شهرستان 20 هزار نفری در شرق استان اصفهان ابراز ناخرسندی کرد.

عباس نظام الاسلامی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مناسب‌سازی و شورای سالمندان خور و بیابانک با بیان اینکه معضل نبود برخی از شعب بانک‌ها در شهرستان همچنان ادامه دارد افزود: در این زمینه برای ایجاد شعبه بانک‌های مورد نیاز پیگیری‌های فراوانی از سوی شهرستان با مدیران استانی و کشوری صورت گرفته که نیازمند حمایت و نگاه ویژه است.
وی گفت: هم اکنون حقوق بازنشستگان فرهنگی خور و بیابانک به بانکی واریز می‌شود که مشتریان حتی برای تغییر رمز، تعویض کارت بانکی خود باید به شهرستان‌های نایین، طبس و اردکان با فاصله‌های ۲۵۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتری مراجعه کنند.
فرماندار خور و بیابانک افزود: با راه اندازی این بانک‌ها تردد بازنشستگان به شهرستان‌های همجوار و خطرات جاده ای و پرداخت هزینه ها کاهش می‌یابد.
وی همچنین با اشاره به مناسب‌سازی ادارات، اماکن عمومی شهرستان هم گفت: ایجاد سطح شیب‌دار در برخی مساجد و حسینیه‌ها، بانک‌ها، ادارات، پارک‌ها و فضاهای شهری از اولین الزامات شهرستان خور و بیابانک برای تسهیل رفت و آمد معلولان به این اماکن است.
نظام الاسلامی از شهرداران و نظام مهندسی خور و بیابانک خواست اصول و قوانین مناسب سازی در مکان‌های عمومی که در دست ساخت است رعایت شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌هایی که تاکنون اقدام به مناسب سازی محیط اداری خود نکرده‌اند باید اقدام به مناسب‌سازی محیط آن دستگاه با رعایت اصول مهندسی و فنی کنند و بهزیستی بر مناسب سازی محیط و فضاهای عمومی نظارت بیشتر و دقیق‌تری داشته باشد.
وی افزود: معلولان، جانبازان، سالمندان و زنان باردار به عنوان عضو جامعه دارای جایگاه و حق استفاده از خدمات و فضاها هستند و نباید مشکلی در این زمینه داشته باشند.
رییس اداره بهزیستی خور و بیابانک نیز گفت: از جمعیت ۲۰ هزار نفری این شهرستان ۱۵ درصد سالمند هستند.
علی اصغر فیروزی افزود: این شهرستان حدود سه هزار سالمند بالای ۶۰ سال دارد که ۲۱ نفر آنان از خدمات شبانه روزی مرکز مهرورزان بهره مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر سالمند شهرستان نیازمند خدمات پزشکی و مراقبتی هستند افزود: هم اکنون از این تعداد ۱۶۰ سالمند زیر پوشش اداره بهزیستی هستند و حدود ۵۰ نفر سالمند نیز به صورت ماهانه در طرح مراقبت در منزل از خدمات بهره مند می‌شوند.
وی با اشاره به کمک ۲۰ میلیارد ریالی خیران خور و بیابانک برای ساخت سرای مهر سالمندان گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۵ هزار ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه ساخته می‌شود که اهدای زمین و مراحل ساخت آن با کمک خیران بوده است و امیدواریم برای ساخت و تکمیل آن ما را یاری کنند.
شهرستان خور و بیابانک ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۵ درصد از آن را سالمندان تشکیل می‌دهند.
از مجموع ۶۷۰ معلول شهرستان خور و بیابانک ۲۸۰ نفر معلول جسمی حرکتی هستند.
هم اکنون ۳۹ درصد از جمعیت روستاهای بخش مرکزی، ۳۵ درصد جمعیت شهری خور و بیابانک سالمند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»