تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350


تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

فقط شما و اتوبانی خالی… و 533 اسب بخار سرکش! به جرات می‌توان گفت 99 درصد مالکان فورد موستانگ شلبی هرگز به دنبال رسیدن به حداکثر سرعت خودروی خود نیستند زیرا بخش قابل‌توجهی از محصولات شلبی در آمریکای شمالی فروخته می‌شود جایی که خبری از اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت نیست. به نظر می‌رسد دو راه … The post تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350...

فقط شما و اتوبانی خالی… و ۵۳۳ اسب بخار سرکش!

به جرات می‌توان گفت ۹۹ درصد مالکان فورد موستانگ شلبی هرگز به دنبال رسیدن به حداکثر سرعت خودروی خود نیستند زیرا بخش قابل‌توجهی از محصولات شلبی در آمریکای شمالی فروخته می‌شود جایی که خبری از اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت نیست.

تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

به نظر می‌رسد دو راه قانونی برای تجربه حداکثر سرعت یک خودرو وجود دارد. اولین روش حضور در پیست یا یک باند فرود قدیمی است. روش دیگر هم حضور در اتوبان‌های آلمان و البته بخش‌های بدون محدودیت سرعت آن است. این همان کاری است که دست‌اندرکاران کانال AutoTopNL با فورد موستانگ شلبی GT350 انجام داده‌اند.

تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

پیش از این شاهد شتاب گیری های زیاد این خودرو و البته نمایش سرعت آن بوده‌ایم اما این ویدئو روی ثبت حداکثر سرعت و شتاب گیری هایی در سرعت‌های معین تمرکز دارد. موستانگ شلبی GT350 توانسته به سرعت حدود ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که اگرچه در برابر برخی خودروهای پرفورمنس دیگر رقم کمتری است اما همچنان احساس‌برانگیز می‌نماید.

تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

یکی از نکات بسیار جالب در این ویدئو تفاوت دور پیشرانه بین دنده‌پنج و شش می‌باشد. در نیمه دوم ویدئو یعنی جایی که تست حداکثر سرعت انجام می‌شود راننده دنده‌پنج را کاملاً نزدیک ردلاین ۸۲۰۰ نگه می‌دارد. زمانی که او تصمیم می‌گیرد دنده شش را انتخاب کند دور پیشرانه به حدود ۵ هزار افت می‌کند و بیننده احساس می‌کند دنده از پنج به هشت تعویض شده است.

تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

به نظر می‌رسد این GT350 استوک باشد بنابراین زیر کاپوت آن پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۳۳ اسب بخار و گشتاور ۵۸۸ نیوتون متر قرار دارد. فورد می‌گوید محصولش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس