قوانین خاص برای لیگ کونگ فو ممای


قوانین خاص برای لیگ کونگ فو ممای

عضو کمیته فنی فدراسیون کونگ فو گفت: برای اجرای لیگ مجازی ممای بانوان قوانین خاصی تعریف کردیم.

قوانین خاص برای لیگ کونگ فو ممایهاله زینب پیرقربانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره برگزاری لیگ ممای (اجرای تکنیک کونگ فو) بانوان گفت: پارسال لیگ کونگ فو ممای بانوان را با حضور ۱۱ تیم برگزار برگزار کردیم و امسال به علت شرایط کرونایی دومین دوره لیگ را به صورت غیرحضوری با حضور ۱۷ تیم برگزار می‌کنیم.
وی افزود: برای اجرای مسابقات مجازی قوانین خاصی تعریف کردیم تا رزمی کاران بدانند، از چه زاویه‌ای فیلمبرداری کنند، سپس ویدیوی اجرای تکنیک خود را به فدراسیون ارسال می‌کنند. هر دو هفته یک بار قضاوت فیلم‌ها با حضور داوران رسمی در فدراسیون انجام می‌شود تا نتایج مشخص شود.
مسئول کمیته فنی فدراسیون کونگ فو در خصوص نحوه امتیازبندی لیگ ممای گفت: لیگ به صورت تیمی برگزار می‌شود که هر تیم سه شرکت کننده دارد که باید سه فرم را اجرا کنند. هر برد تیمی سه امتیاز دارد و امتیازات انفرادی هم محاسبه می‌شود تا اگر نتیجه نهایی مساوی شد، برد انفرادی محاسبه شود.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کسب مجوز رشته‌های مختلف رزمی برای برگزاری لیگ و مسابقات، چرا لیگ ممای بانوان همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: لیگ ممای بانوان از تابستان شروع شد، زمانیکه هنوز رشته‌های رزمی مجوزی برای برگزاری مسابقات نداشتند و حالا در اواخر مسابقات، می‌خواستیم که ادامه لیگ را به صورت حضوری برگزار کنیم، اما با مخالفت تیم‌ها روبرو شدیم.
پیرقربانی گفت: مشکل ایاب و ذهاب، تغذیه و اسکان تیم‌ها باعث شد تا آن‌ها تمایلی برای برگزاری مسابقات حضوری در این شرایط را نداشته باشند.
براساس آنچه که هاله زینب پیرقربانی عضو کمیته فنی فدراسیون کونگ فو اعلام کرده است؛ فدراسیون فعلی کونگ فو برخلاف تصورات در یک رشته کاملا ایرانی با قدمت چند ساله فعالیت دارد و از سال ۸۴ یک فدراسیون مستقل شده است. مسابقات کونگ فو در بخش مبارزه به نام "مایانا" و در بخش فرم به نام "ممای" خوانده می‌شود که اسامی آن کاملا ایرانی است.
این فداسیون ابتدا با نام کونگ فو، ووشو و رزم آوران تشکیل شد که کونگ فو (کونگ فو ایرانی بوده و ووشو کونگ فو چینی است) در مجامع بین المللی نام فدراسیون کونگ فو به نام توآ خوانده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...