81درصد مراکز درمانی و تشخیصی آذربایجان‌غربی نسخه الکترونیک ثبت می‌کنند


81درصد مراکز درمانی و تشخیصی آذربایجان‌غربی نسخه الکترونیک ثبت می‌کنند

ارومیه- ایرنا- سرپرست ادره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، یک‌هزار مرکز درمانی و تشخیصی شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، ‌داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز تصویربرداری در استان نسخه‌ها را به‌صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند که این رقم 81 درصد مراکز را شامل می‌شود.

فریده جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار اشت: در مجموع یک‌هزار و ۲۴۵ مرکز تشخیص و درمانی و پزشک طرف قرارداد این بیمه است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۴۰ موسسه شامل داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و ۵۶۰ مورد پزشک طرف قرارداد به صورت الکترونیکی نسخه‌نویسی می‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک در این مراکز به صورت تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است و سپس صورت حساب این مراکز به صورت الکترونیکی به اداره بیمه سلامت ارسال می‌شود.

جعفری اضافه کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

سرپرست ادره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: کاهش خطای نسخه‌خوانی ناشی از بدخطی پزشک، فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه و کوتاه‌تر شدن فرآیند پرداختی به موسسه‌ها از مزیت‌های این طرح است.

جعفری بیان کرد: الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که اجرای آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر