برگزاری کارگاه آموزشی قرآنی کتاب فهم سوره نصر و 2 خبر کوتاه از یزد


برگزاری کارگاه آموزشی قرآنی کتاب فهم سوره نصر و 2 خبر کوتاه از یزد

یزد -ایرنا - برگزاری نخستین مرحله کارگاه آموزشی معرفی کتاب فهم سوره نصر، افزایش ظرفیت اینترنت در روستای شهریاری خاتم و حمایت از واحدهای تولیدی دارای زنجیره تولید​ از جمله خبرهای روز چهارشنبه استان یزد است.

نخستین مرحله کارگاه آموزشی معرفی کتاب فهم سوره مبارکه نصر به صورت مجازی با همکاری مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران و به همت اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش، این کارگاه به همت آموزگاران مدارس قرآنی ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا ششم دبستان است و جلسه دوم آن فردا(پنجشنبه)دوم بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در فضای اسکای روم از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/qenmedu/qenyazd برگزار می شود.
کتاب«دین و افتخار یاری» ویژه آموزش مفاهیم سوره نصر بهار ۹۹ از سوی انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت منتشر شد.

افزایش ظرفیت ارائه اینترنت در روستای شهریاری شهرستان خاتم

همچنین فرماندار خاتم گفت: با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و لزوم توسعه زیرساخت‌ها با پیگیری و درخواست مردم و تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت شبکه مخابرات یزد، دستگاه DSLAM در مرکز مخابرات روستای شهریاری نصب شد.

جواد میر بهبودی افزود: با نصب این تجهیزات ظرفیت ADSL این مرکز از ۴۸ درگاه( پورت) به ۹۶ درگاه افزایش یافت.

روستای شهریاری با ۲۷۰ خانوار،هزار و ۱۰۰ نفر جعمیت دارد.

پورت به معنی درگاه است و برای رد و بدل کردن اطلاعات بین ۲ رایانه استفاده می شود و ‏محلی است که داده‌ها وارد یا خارج می‌شود و ۲ نوع پورت فیزیکی و مجازی وجود دارد.

حمایت از واحدهای تولیدی دارنده زنجیره کامل تولید

به گفته مدیرکل استاندارد یزد واحدهای متقاضی که زنجیره کامل تولید دارد، در حیطه وظایف و اختیارات، تحت حمایت استاندارد قرار می گیرند.

محمد رضا زارع بنادکوکی در بازدید از یکی واحدهای تولیدی استان افزود: مسوولان واحدهای تولیدی می توانند با تکمیل زنجیره تولید از اتلاف منابع مالی، انسانی و غیره جلوگیری و با ایجاد ارزش افزوده به اقتصاد کمک کنند.

وی ادامه داد: به مسوولان واحدهای تحت پوشش توصیه می شود در صورتی که در مجاورت واحدهای تولیدی خود به تولید مواد اولیه و آماده سازی کالاهایی که حد واسط است مبادرت و سرمایه گذاری کنند، علاوه بر منافع مالی، استقلال تولید را نیز در پی دارد.

زارع بنادکوکی خاطرنشان کرد :گردانندگان بنگاه های اقتصادی با استفاده از نخبگان و مدیران مجرب زنجیره تولید، که فعالیت‌های لازم برای پذیرش مواد اولیه، تولید محصول، کنترل کیفیت، بسته بندی، حمل و نقل و برنامه تحویل را همواره مد نظر دارند، می توانند با اطمینان خاطردر مسیر تولید پایدار گام بردارند.

مدیرکل استاندارد یزد گفت: تولید پایدار در گرو صادرات مستمر و به روز بودن با تجارت جهانی است، و کارکنان این اداره کل برای هموارسازی مسیر صادرات و واردات تلاش دارند و نمونه برداری از محموله های صادراتی طبق ضوابط جدید، به دنبال پیاده سازی راهکاری هستیم تا کمترین اتلاف وقت را صادرکنندگان داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!