پایگاه خیرساز اورژانس در ساوجبلاغ البرز گشایش یافت


پایگاه خیرساز اورژانس در ساوجبلاغ البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا - پایگاه خیر ساز اورژانس روز چهارشنبه در آیینی با حضور اسماعیل نجار رییس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گشایش یافت.

دکتر مهرداد بابایی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این پایگاه شصت و چهارمین پایگاه اورژانس البرز است که توسط خیر نورعلی زارعکار پدر شهید والامقام مصطفی زارعکار از شهدای عزیز دفاع مقدس ساخته شده است .

وی ادامه داد: این پایگاه با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با صرف سه میلیارد تومان از سوی پدر شهید مصطفی زارعکار احداث شده و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز تجهیزات و نیروی انسانی لازم را در آن مستقر کرده است .

بابایی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز سه میلیارد تومان اعتبار صرف تجهیز این پایگاه اورژانس کرده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با بیان اینکه این پایگاه یازدهمین پایگاه اورژانس شهرستان ساوجبلاغ است، اظهار داشت: امسال در استان البرز ۱۶ پایگاه افتتاح شده که ۶ پایگاه آن ها خیر ساز هستند .

وی ادامه داد: ساخت ۱۰ پایگاه اورژانس جدید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار دارد که از این تعداد چهار پایگاه خیر ساز است.

مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با توجه به وجود راه های پرترافیک و پرحادثه ، جمعیت میلیونی استان ، امدادگران آن به طور شبانه روزی در حال خدمات رسانی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف هستند.

حدود ۱۶ درصد ترافیک جاده ای کشور در راه های البرز است که میزان ماموریت های این مرکز را افزایش داده است.

همچنین شیوع ویروس کرونا سبب شده تا امسال امدادگران این مرکز فشار کاری مضاعفی را متحمل شوند.

طبق آمار موجود هر هفته بیش از ۱۳ هزار بار تلفن اورژانس البرز به صدا در می آید و شمار ماموریت های هفتگی این مرکز بیش از سه هزارو۵۰۰ ماموریت است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۳ هزار ماموریت برای امداد رسانی به بیماران کووید۱۹توسط مرکز فوریت های پزشکی استان ثبت شده است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ به خاطر عبور آزاد راه کرج - قزوین و توسعه ساخت وسازها یکی از مناطق پرحادثه استان البرز به شمار می رود.

مردم استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با تروریست های تکفیری بیش از پنج هزارو ۲۵۰ شهید والامقام تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کرده و بسیاری از خانواده های معظم شهدا برای کمک به مردم و تامین نیازهای اجتماعی و فرهنگی مانند ساخت درمانگاه ، کتاتخانه، اورژانس ، مدرسه سازی ، مسجد و سایر نیازهای اجتماعی پای کار بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!