دمای هوا در استان بوشهر 5 تا 10 کاهش می‌‏یابد


دمای هوا در استان بوشهر 5 تا 10 کاهش می‌‏یابد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اوایل روز پنجشنبه (فردا) دمای هوا در این استان بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش پیدا کند.

پیام مساعدی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز جم، بهرگان و دیلم به ترتیب دمای ۶.۱، ۸ و ۸.۱ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده بندر دیر با ۲۷.۳ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر به خود اختصاص داد.

مساعدی یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امشب سرعت وزش بادهای شمال غربی روی دریا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‎کند.

وی افزود: با تداوم وزش باد طی روزهای پنجشنبه و جمعه دراین استان و روی دریا علاوه بر کاهش محسوس دما و احتمال نفوذ گردوخاک از مناطق همجوار به استان، دریا نیز مواج و توفانی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین از اواخر وقت امشب تا ظهر فردا وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق در برخی از نقاط این استان دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، از اواخر شب وزش شدید باد و گاهی گردوخاک و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۵۰ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر شب بتدریج ۹۰ تا ۱۸۰ و فردا ۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها