زندگی شیخ شهید محمد خیابانی ظرفیت رمان شدن را دارد


زندگی شیخ شهید محمد خیابانی ظرفیت رمان شدن را دارد

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی، زندگی و تاریخ مبارزات شیخ شهید را دارای قابلیت های فراوان برای تبدیل شدن به رمان ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین از ارس : حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در پیامی ویدئویی به کارگاه «رمان نویسی تاریخی» که به همت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی در محل تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: شیخ شهید محمد خیابانی شخصیت ذوابعادی دارد که برای شناخت و شناساندن این ابعاد باید از همۀ ظرفیت ها از جمله پتانسیل حوزه های فرهنگی و هنری بهره برد.

وی گفت: در این میان رمان نویسی با محوریت تبیین افکار، اندیشه ها، زندگی و تاریخ مبارزات شیخ شهید یکی از این عرصه های هنری است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر میرتاج الدینی یادآوری کرد: البته خوشبختانه پیش از این آثار متعددی که شمار آن ها بالغ بر ۱۰۰ عنوان می شود، دربارۀ شیخ محمد خیابانی به زیور طبع آراسته شده است و اتفاقاً شخصیت های سرشناسی مانند علامه محمدرضا حکیمی، زنده یاد استاد سیدهادی خسروشاهی و علی زمانی نویسندۀ برخی از این آثار بوده اند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: با همۀ این اوصاف اگر زندگی گستردۀ شیخ محمد خیابانی، باز محل توجه رمان نویسان باشد می تواند به خلق آثاری جذّاب، بسیار مفید و گیرا بیانجامد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی از برگزاری کارگاه «رمان نویسی تاریخی» با محوریت شخصیت شیخ محمد خیابانی به عنوان برنامه ای خوب یاد و از دست اندرکاران طراحی و اجرای آن به خصوص مدیر کل و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

همایش بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران، در نیمه اسفند سال جاری به صورت جداگانه در شهرستاهای شبستر، و همچنین تبریز و تهران برگزار خواهد شد.

شیخ شهید محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

۴۶

کد خبر 1478119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید