مجتمع آموزشی با 45 کلاس درس در بیرجند آماده بهره‌برداری است


مجتمع آموزشی با 45 کلاس درس در بیرجند آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با 45 کلاس درس و اعتبار 36 میلیارد تومان در شهر بیرجند آماده بهره‌برداری است.

محمود چاوشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجتمع آموزشی با زیربنای ۱۰ هزار و ۲۶۳ متر مربع زیربنا ساخته شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی از مجتمع سردار شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی دانش‌آموزی شرق کشور نام برد و گفت: این آموزشگاه دارای سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه‌های مختلف در حوزه‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی و کارگاه‌های مختلف آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: ۴۵ کلاس درس در این مجتمع تعبیه شده است که قابلیت آموزش به تمامی مقاطع تحصیلی را دارد.

وی افزود: کلاس‌های مجتمع آموزشی حیات طیبه (سردار شهید سلیمانی) هوشمند هستند و امیدواریم نقش موثری در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان به ویژه در مرکز استان داشته باشد.

چاوشان تصریح کرد: ۳۲ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه به صورت دولتی و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی تامین شده است.

وی از خریداری و استقرار تجهیزات مورد نیاز این آموزشگاه خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای خریداری این تجهیزات ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از مردم درخواست کرد با حضور در طرح‌های مختلف تامین زیرساخت‌های آموزشی نظیر طرح آجر به آجر نقش موثری در ارتقا و تامین عدالت آموزشی فرزندان خود داشته باشند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی، بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز دارد و بنابر اعلام اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی ۳۰۰ کلاس درس دیگر فقط در مرکز استان نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی