10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند


در این مقاله، به 10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند اشاره می‌کنیم که از فرش به عرش رسیده‌اند. این سلبریتی‌ها و... نوشته 10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در این مقاله، به ۱۰ داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند اشاره می‌کنیم که از فرش به عرش رسیده‌اند. این سلبریتی‌ها و کارآفرین‌ها پیش از آن‌که به یکی از ثروتمندترین آدم‌های دنیا تبدیل شوند، با سختی‌ها و مشکلات بسیاری دست به گریبان بودند. لئوناردو دی‌کاپریو، یکی از مشهورترین افراد در هالیوود، در محله‌ای پر از خلافکار و معتاد در لس‌آنجلس رشد کرد؛ هم‌چنین، هلی بری، بازیگر برنده‌ی اسکار، در شروع زندگی حرفه‌ای‌اش در پناهگاه آدم‌های بی‌خانمان می‌خوابید.

اپرا وینفری در ۱۹۵۴ در خانواده‌ای فقیر در میسیسیپی به دنیا آمد، ولی طبق گزارش فوربس، تخمین زده می‌شود وی اکنون حدود ۲.۶ میلیارد دلار سرمایه داشته باشد. این آدم‌های میلیونر و میلیاردر، با این‌که جزء شناخته‌شده‌ترین نام‌های سیلیکون ‌ولی، هالیوود، و غیره هستند، همیشه در زندگی‌شان این‌چنین جایگاه بالایی نداشتند. از خیابان‌های کثیف برخی محله‌های لس‌آنجلس تا زندگی در خانه‌‌های لوکس با بهترین چشم‌انداز دریا، این سلبریتی‌ها و کارآفرین‌ها همه چیز را از صفر شروع کردند و بزرگ شدند.

۱۰ داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

۱. لئوناردو دی‌کاپریو در یک محله‌ی پر از معتاد در خارج از لس‌آنجلس بزرگ شد

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

پیش از آن‌که لئوناردو دی‌کاپریو با بازی در فیلم‌هایی نظیر تایتانیک، از گور برخاسته، گرگ وال ‌استریت که گیشه را به لرزه در آوردند، خود را به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود تبدیل کند، کودک فقیری بود که در محله‌ای خارج از لس‌آنجلس بزرگ شد.

این هنرپیشه، به گفته‌ی خودش، در دوران کودکی شاهد فقر شدید، مصرف مواد، و خشونت بوده است، و به همین خاطر، وی اکنون می‌تواند جنبه‌های سیاه زندگی انسان‌ها را در فیلم‌های‌اش به خوبی به نمایش در بیاورد.

در واکنش به انتقادات شدید به بازی دی‌کاپریو در فیلم “‌گرگ وال استریت‌”‌ که در آن، مواد مخدر، روسپی‌گری، و سایر رفتارهای غیر اخلاقی به شکل جذابی به نمایش گذاشته شده است، وی با مقایسه‌ی این فیلم با آن‌چه واقعا در دوران کودکی‌اش سپری کرده است، از این نقش دفاع کرد.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی تایمز گفت، “‌دلیل این‌که می‌توانم به خوبی درباره‌ی این مسائل صحبت کنم، به شرایط زندگی‌ام در دوران کودکی بر می‌گردد؛ به این حقیقت که من در فقر شدید بزرگ شدم، و مجبور بودم آن روی سکه را نیز ببینم.‌”‌

تخمین زده می‌شود، ارزش خالص دارایی‌های دی‌کاپریو تقریبا ۲۶۰ میلیون دلار باشد.

۲. آرنولد شوارتزنگر شورش‌های گرسنگان را پس از جنگ جهانی دوم در اتریش تجربه کرده است

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

آرنولد شوارتزنگر، پیش از آن‌که در فیلم ‌”‌ترمیناتور‌”‌ بازی کند و بعدها، به فرماندار کالیفرنیا تبدیل شود، دوره‌ای از زندگی‌اش را بدون کم‌ترین امکانات رفاهی سپری کرده است.

به گفته‌ی این بازیگر که پس از جنگ جهانی دوم در یکی از شهرهای اتریش بزرگ شد، در آن زمان غذا بسیار کم بود و به همین خاطر، همیشه در بیرون خانه‌شان جنگ و شورش به پا می‌شد.

اکنون، طبق گزارش‌ها، آرنولد شوارتزنگر به عنوان یکی از ثروتمندترین ستاره‌ی فیلم‌های اکشن در تمام ادوار، دارای سرمایه‌ی خالصی معادل ۴۰۰ میلیون دلار است.

۳. سلین دیون در یک خانواده‌ی فقیر و در کنار ۱۳ کودک دیگر بزرگ شد

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

سلین دیون به عنوان کوچک‌ترین فرزند خانواده به همراه ۱۳ خواهر و برادرش در کانادا بزرگ شد. خانواده‌ی وی در تلاش برای حمایت از سلین دیون و سایر اعضای خود به مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد.

سلین دیون در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز گفته بود، “‌سه چهار نفری روی یک تخت می‌خوابیدیم. من برای خودم اتاق خواب نداشتم. بالای پله‌ها، قبل از آن‌که وارد اتاق خواب‌ها شویم، یک راهروی شیب‌دار کوچکی بود که تخت من در آن‌جا قرار داشت.‌”‌

بالاخره، سلین دیون به توانایی‌های موسیقی‌اش پی برد، و در مراسم‌های محلی کوچک شروع به خواندن کرد. وی با اجرای آهنگ‌های پرطرفداری نظیر “‌ My Heart Will Go On‌”‌ و “‌ It’s All Coming Back To Me Now‌”‌ به صدر برترین خواننده‌ها رسید.

این ستاره‌ی مهشور با بیش‌تر شدن شهرت‌اش، سرمایه‌ی بیش‌تری نیز جمع کرد. ارزش خالص دارای‌های وی در اکتبر ۲۰۲۰، به رقم عجیب ۴۵۵ میلیون دلار رسید.

۴. رومن آبراموویچ یک یتیم بود – اکنون وی صاحب سومین کشتی تفریحی بزرگ دنیا است

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

شهرت رومن آبراموویچ به عنوان یک مولتی میلیاردر و صاحب سهام در شرکت‌ اوراز و شرکت نوریلسک نیکل، و هم‌چنین مالک باشگاه فوتبال بریتانیایی چلسی در سراسر جهان گسترش یافته است. به علاوه، وی صاحب سومین کشتی تفریحی بزرگ دنیا است (که آن را در ۲۰۱۰ به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خریده است)؛ و ارزش خالص دارایی‌های وی ۱۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

با وجود این، پیش از آن‌که وی در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار بگیرد، یتیمی بود که در مسکو بزرگ شد. آبراموویچ که همیشه انگیزه داشت بتواند چیزی را به تنهایی برای خود به وجود بیاورد، کالج را رها کرد تا به یک کارآفرین تبدیل بشود.

وی به خرید و فروش سهام‌های متعدد شرکت‌هایی نظیر غول صنعت نفت گازپروم نفت، شرکت آلومینیوم‌سازی روسی روسال، و شرکت فولاد اوراز پرداخت و به سود عظیمی دست یافت.

۵. اپرا وینفری در فقر رشد کرد و با بورس تحصیلی به کالج رفت

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

اپرا وینفری در ۱۹۵۴ در یک خانواده‌ی فقیر در میسیسیپی به دنیا آمد، ولی این مسئله نتوانست مسیر وی را به سمت رسیدن به یک موفقیت بی‌نظیر مسدود کند. وی پس از یک سری اتفاقات هولناکی که در آن، توسط دو نفر از اعضای خانواده و یک دوست خانوادگی مورد آزار و سوءاستفاده‌ی جنسی قرار گرفت، در ۱۳ سالگی از خانه فرار کرد. وی باردار شد، و در ۱۴ سالگی فرزندش را به دنیا آورد، ولی این نوزاد پس از مدت کوتاهی از بین رفت.

اپرا وینفری که همیشه باهوش و باانگیزه بود، برای تحصیل در دانشگاه ایالتی تنسی توانست بورس تحصیلی دریافت کند. وی پس از حضور در یک جشنواره زیبایی محلی در ۱۹ سالگی به نخستین سیاه‌پوستی تبدیل شد که به عنوان خبرنگار تلویزیونی در این ایالت فعالیت می‌کند.

سپس این مجری مشهور و پرطرفدار برنامه‌های تلویزیونی به شیکاگو رفت، و در آن‌جا برنامه‌ی صبحگاهی خود را شروع کرد. بعدها نام این برنامه به “‌اپرا وینفری شو‌”‌ مشهور شد. وی نخستین زن در تاریخ است که برنامه‌ی تلویزیونی خود را تهیه و تولید کرده است.

این برنامه‌ی تلویزیونی برای ۲۵ فصل، از ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ روی آنتن بود. اپرا وینفری پس از پایان برنامه‌ی تلویزیونی‌اش، شبکه‌ی اپرا وینفری (OWN) را تاسیس کرد.

ارزش خالص دارایی‌های وی حدود ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود؛ به این ترتیب، وی ثروتمندترین زن سیاه‌پوست در دنیا، و نخستین زن سیاه‌پوست میلیارد لقب گرفته است.

۶. استیو جابز فرزند دو مهاجر بود، و در ۲۳ سالگی به یک میلیونر تبدیل شد

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

با این‌که استیو جابز در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نوابغ تاریخ معاصر شناخته می‌شود، شروع زندگی‌اش بسیار محقرانه بود.

والدین جوان و کارگر استیو جابز برای حمایت از وی و برآوردن نیازهای اولیه‌ی خانواده‌شان با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کردند. وی پس از مدت کوتاهی، به زوج دیگری به نام‌های پل و کلارا جابز سپرده شد. استیو جابز حتی در همان سنین کودکی نیز مجذوب کامپیوتر بود. با وجود این، وی هرگز تحصیلات را دوست نداشت.

وی پس از اخراج از کالج، در همان نخستین ترم تحصیل‌اش، در شرکت تولید بازی‌های ویدئویی آتاری شروع به کار کرد. کمی بعد، وی به همراه استیو وازنیک، نخستین دستگاه کامپیوتر اپل را درست کرد. این تیم دو نفره سرمایه‌ی کارآفرینی خود را از روش‌های غیر سنتی به دست آوردند – جابز ون فولکس‌واگن خود را فروخت و وازنیک نیز ماشین‌حساب علمی مورد علاقه‌اش را.

استیو جابز در ۲۳ سالگی دارای سرمایه‌ای معادل ۱ میلیون دلار بود. وی در آن زمان، به جوان‌ترین فرد در فهرست فوربس از ثروتمندترین آدم‌های جهان تبدیل شد – بدون آن‌که ذره‌ای ارث یا سرمایه‌ی خانوادگی به وی رسیده باشد. وی در ۲۴ سالگی به ۱۰ میلیون دلار رسید، و سرمایه‌ی خود را در ۲۵ سالگی از ۱۰۰ میلیون دلار نیز بالاتر برد.

طبق گزارش‌ها، ارزش دارایی‌های وی پیش از مرگش در ۲۰۱۱، در ۵۶ سالگی، حدود ۱۰.۲ میلیارد دلار بود.

۷. هلی بری مدتی در پناهگاه بی‌خانمان‌ها ‌می‌خوابید

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

سال‌ها پیش از آن‌که هلی بری جایزه‌ی اسکار را ببرد، برای مدتی در پناهگاه بی‌خانمان‌ها می‌خوابید. این ستاره‌ی مشهور که در اوج ناامیدی با تمام توان می‌خواست در هالیوود به موفقیت برسد، مجبور شد برای مدتی گزینه‌های ارزان‌تری را جهت سکونت انتخاب کند. با وجود این، به گفته‌ی خودش، مبارزه با سختی‌ها در دوره‌ی آغازین زندگی حرفه‌ای‌اش، وی را در نهایت قوی‌تر کرد.

هلی بری در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه‌ی پیپل، گفته بود، “این دوره به من یاد داد چگونه از خودم مراقبت کنم، و بتوانم در شرایط سخت نیز به مبارزه ادامه بدهم، حتی اگر این مبارزه به قیمت خوابیدن در یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها برای صرفه‌جویی در مخارج باشد.‌”‌

طبق گزارش‌ها، ارزش خالص دارای‌های هلی بری اکنون چیزی بین ۷۰ الی ۸۰ میلیون دلار است.

۸. خانواده‌ی سارا جسیکا پارکر توان مالی پرداخت هزینه‌های برق یا کادو تولد را نداشتند

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

مدت‌ها پیش از آن‌که سارا جسیکا پارکر نقش به یاد ماندنی کری برادشو، یک نویسنده‌ی نیویورکی، را در سریال تلویزیونی ‌”‌سکس و سیتی‌” در شبکه‌ی HBO بازی کند، یک دختر معمولی در شهر کوچک نلسونویل، اوهایو بود.

بر اساس مقاله‌ای در سایت Finances Online، سارا جسیکا پارکر دوره‌ی سختی را در زندگی‌اش سپری کرده است که در آن، خانواده‌اش به ندرت می‌توانستند سالگرد تولد، عید، یا سایر مناسبت‌های خانوادگی را جشن بگیرند. سارا یکی از ۹ فرزند این خانواده بود؛‌ وی زمانی را به یاد می‌آورد که خانواده‌اش توان مالی پرداخت قبض برق یا تلفن را نداشتند.

سارا جسیکا پارکر نخستین نقش‌اش را در ۱۱ سالگی در تئاتر برادوی بازی کرد؛ و به سرعت، در ۱۹۸۱ به هالیوود رفت تا در سریال تلویزیونی “‌ Square Pegs‌”‌ ایفای نقش کند. هم‌چنین، وی نقش‌آفرینی در فیلم‌های متعددی را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

۹. جی. کی. رولینگ پیش از نوشتن کتاب‌های هری پاتر، مادر مجردی بود که درآمد کافی برای برآوردن نیازهای روزانه‌اش را نداشت

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

پیش از آن‌که ایده‌ی موفق “‌هری پاتر‌”‌ در ذهن جی کی رولینگ نقش ببندد، این نویسنده مادر مجردی بود که برای پرداخت اجاره‌ی خانه‌اش نیز دچار مشکل بود.

رولینگ پیش از آن‌که به یکی از موفق‌ترین نویسندگان زن تاریخ معاصر، و هم‌چنین، به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان تمام ادوار بریتانیا تبدیل شود، با افسردگی و سایر موانع زندگی دست و پنجه نرم می‌کرد – با این حال، وی اکنون با مشکلاتی درباره‌ی برخی ایده‌های بحث‌برانگیز درباره‌ی ‌”‌تراجنس‌هراسی‌‌“‌ رو به رو است.

ارزش خالص دارایی‌های این نویسنده به خاطر مجموعه‌ی هفت رمان “‌هری پاتر‌”‌ و حق امتیاز ساخت فیلم‌های فوق‌العاده موفق از این داستان‌ها حدود ۶۰ میلیون دلار است. ‌ ‌

۱۰. اد شیرن از مدرسه اخراج و در ایستگاه مترو ‌می‌خوابید

10 داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

اد شیرن که اکنون یکی از مشهورترین افراد در دنیای موسیقی است، کار خود را به عنوان یک هنرمند سخت‌کوش در صحنه‌ی موسیقی پرتکاپوی لندن آغاز کرد.

این خواننده شب‌های متعددی را در ایستگاه‌های قطار زیرزمینی لندن یا در بالای دریچه‌های گرمایشی به صبح رساند.

اد شیرن در کتاب خود تحت عنوان “یک سفر عینی‌‌”‌ این‌چنین نوشته است، “‌بیرون از کاخ باکینگهام طاقی است که یک کانال گرمایشی در آن قرار دارد، و من چند شب را در آن‌جا سپری کردم. همان‌ جا بود که آهنگ بی‌خانمان (Homeless) و این چند خط شعر را نوشتم:‌ این شب بی‌خانمانی برای من نیست، من فقط کم‌تر از آن‌چه می‌خواهم در خانه هستم.‌”‌

یک بار وقتی در یک پناهگاه بی‌خانمان‌های محلی به همراه چند نفر دیگر در حال ساز زدن بود، با یک روسپی معتاد به نام آنجل آشنا شد. شیرن از شنیدن داستان زندگی وی بسیار متاثر شد و آهنگ “‌ The A Team‌”‌ را به این زن تقدیم کرد. این آهنگ به یکی از نخستین تک‌آهنگ‌های بسیار موفق شیرن تبدیل شد و نام این خواننده را به سرعت سر زبان‌ها آورد.

اکنون، بلیط‌های کنسرت شیرن در استادیوم‌های مختلف در سراسر جهان به سرعت به فروش می‌رسند؛ ارزش خالص دارایی‌های این خواننده حدود ۶۴ میلیون دلار است. ‌

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: businessinsider

۱۰ داستان الهام بخش از ستاره هایی که از فرش به عرش رسیدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی