دهکده ورزشی چهارباغ


موسس دهکده ورزشی استاد بهداد از دوستداران ورزش میباشند ودر رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشته و دارند. در قسمت سوارکاری پرش با اسب، مقام های اول و دوم متعدد داشته و مقام اول دراساژ کشوری را کسب کردند.همچنین در رشته تنیس و ورزشهای دیگر در سطح قهرمانی پیشرفت داشته اند. آقای بهداد به دلیل […]

موسس دهکده ورزشی استاد بهداد از دوستداران ورزش میباشند ودر رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشته و دارند. در قسمت سوارکاری پرش با اسب، مقام های اول و دوم متعدد داشته و مقام اول دراساژ کشوری را کسب کردند.همچنین در رشته تنیس و ورزشهای دیگر در سطح قهرمانی پیشرفت داشته اند. آقای بهداد به دلیل علاقه مند بودن به ورزش تصمیم گرفتند باشگاهی در خارج از کشور در حومه لندن احداث نمایند. ایشان میفرمایند :” در انگلستان درآمد خوبی از بازسازی ساختمان داشتم و تصمیم به خرید ۱۰ هکتار زمین در حومه لندن گرفته بودم که با مشورت دوستان و صاحب نظران تصمیم به ساخت چنین مجموعه ای در ایران گرفتم”. از سال ۱۳۷۲ با سرمایه شخصی آقای بهداد و همیاری سازمان ورزش ،اداره گردشگری و ارگانهای دولتی مربوطه ، دراستان البرز، یکی از زیبا ترین و خوش آب و هواترین استان ایران ، مجموعه ورزشی مجهز چهارباغ تاسیس شده است. این مجموعه ورزشی در کشور بی نظیر است و شامل ۲۲ رشته ورزشی اعم از فوتبال، تنیس سر باز و سر پوشیده، سوار کاری، گلف ، بسکتبال، والیبال ، سالنهای چند منظوره (فوتسال، هند بال، بسکتبال ، بدمیندتون) ، استخر سربوشیده، بدنسازی و غیره میباشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

امکانات رفاهی

سالن همایش و سمینار

با توجه به امکانات موجود در دهکده ورزشی چهارباغ، این مجموعه پذیرای سیمنارهای مختلف ورزشی و غیر ورزشی در محیطی که بیش از هر چیز آرامش و تمرکز شما را فراهم می‌سازد، می باشد.در این مجموعه ، ۳ سالن و محوطه های سرباز جهت برگزاری سمینار ها و همایش ها با ظرفیت های ۵۰ نفره، ۱۵۰نفره تا ۳۰۰ نفره وجود دارد. سالن شماره یک: این سالن با بهره گیری از میز منحنی، مخصوص کادر ورزشی فوتبال و یا سایر رشته ها طراحی شده است. تعداد ۲۲ صندلی، میز بزرگ کنفرانس را احاطه کرده است. همچنین تعداد ۲۸ صندلی دیگر جهت سایر افراد حاضر در جلسه در سالن قرار دارد. این سالن با امکاناتی نظیر ویدئو پروژکـشن سقفی، اینترنت پرسرعت، تخته وایت برد، میکروفون و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، شما را برای انجام کنفرانس ها یاری می کند.
دهکده ورزشی چهارباغ

سالن شماره دو:این سالن با گنجایش ۱۵۰ نفر و امکانات مختلف پذیرای میهمان های شما خواهد بود.

سالن شماره سه: این سالن در ۱۲ ردیف طراحی شده است و در مجاورت سالن شماره دو می باشد که همچنین قابلیت استفاده همزمان با هم را دارند. صندلی های این سالن از نوع مجلل تاشو می باشد. همچنین تعداد ۴ صندلی مدیریتی مجلل در بخش ریاست جلسه قرار دارد. این سالن با بهره گیری از سیستم های اولتراساند، دکوراسیون مجلل ، محیطی به یادماندنی را برای انجام انواع جلسه و کنفرانس های ورزشی، مطبوعاتی و … به ارمغان می آورد. این سالن با امکاناتی نظیر ویدئو پروژکتور سقفی، اینترنت پرسرعت، تخته وایت برد، میکروفون و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی شما را برای انجام کنفرانس ها یاری می کند.

از جمله افتخارات این مجموعه، پذیرایی از سمینار های داوری و سمینار های ورزشکاری می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

غارنمک درمان استرس و مشکلات تنفسی

یکی از درمان های جدید که اخیرا برای بعضی بیماری های تنفسی و پوستی رایج شده، نمک درمانی در غارهای نمکی است. نمک خالص پزشکی به طور معمول کشنده ی باکتری ها و میکروب هاست اتاق یا غار نمکی در حقیقت یک فضای ایجاد شده برای رفع استرس که کلیه شرایط خاص غارهای طبیعی نمک را دارا می باشد. هوای موجود در این فضا توسط تجهیزات خاص و به ویژه ژنراتورهای مخصوص، کاملاً مشابه غارهای طبیعی نمک است. ذرات نمک ایجاد شده در هوا توسط این ژنراتورها به راحتی و به وسیله تنفس وارد سیستم تنفسی و ریه-ها می شود، در نتیجه تمامی باکتری ها و میکروب-هایی که در مسیر این ذرات قرار دارند از بین می-روند و این امر به بهبود بیماری های تنفسی منجر می گردد. این غارهای نمکی معمولاً برای درمان بیماری هایی نظیر آسم، برونشیت، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و… و همچنین بیماری های پوستی مفید می باشد. یونانیان باستان نیز به تأثیر مثبت و شگرف معادن نمک و غارهای نمکی بر روی بیماری های تنفسی و نیز بهبود بیماری های روانی پی برده بودند. در بحبوحه جنگ های جهانی نیز آلمانی ها برای بهبود تنفس سربازان خود قبل از اعزام به جبهه های جنگ، مدتی آن ها را به غارها و معادن نمک می فرستادند. مرتضی بیات، کارشناس ورزش و تغذیه نیز چند ماهی است که در یکی از قدیمی ترین قلعه های آبی آلمان در شهر کوچک زادسوای، با استفاده از ۴۰ تن سنگ نمک آبی رنگی که از کوه های سمنان به آلمان وارد کرده ، برای تأسیس غار نمکی استفاده کرده -است. به گفته وی این غار با برش سنگ های نمک که قطعه های ۲۵-۲۰ کیلوگرمی را شامل می شوند و تبدیل آن ها به ۲۰۰۰ عدد آجر نمکی، بنا شده است. رطوبت موجود در این غار بیشتر از ۴۰% است. در ایران نیز غار نمک در دهکده ورزشی چهارباغ تأسیس شده و همه روزه پذیرای علاقه مندان است. مدت زمان استفاده در هر جلسه ۲۰ دقیقه می باشد و مراجعه کنندگان باید ۱۰ دقیقه قبل از شروع جلسه در محل حضور داشته باشند. بنابر نظر اکثر استفاده کنندگان از این غارها، این مکان ها محلی آرامش بخش و دلنشین است. نکته مهمی هم که در طی جلسه باید در نظر داشت، تنفس صحیح است.

دهکده ورزشی چهارباغ

سالن غذاخوری

سالن غذاخوری دهکده ورزشی چهارباغ دارای فضای آرام و دل انگیز ، آماده برگزاری انواع مراسم می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

بوفه و رستوران دهکده ورزشی

بوفه و رستوان دهکده ورزشی چهار باغ ، محلی آرام ، شاد و دلنشین برای بازدیدکنندگان و اعضای دهکده می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

امکانات ورزشی

زمین های تنیس

مجموعه دهکده ورزشی دارای ۹ زمین تنیس شامل (زمین خاکی روباز، هاردکورت، میدل و مینی تنیس) همراه با ۲ سالن رختکن بازیکنان و سکوهای متعدد تماشاچیان می باشد و از آنجا که مؤسس این مجموعه ،استاد بهداد علاقه زیادی به رشته تنیس دارند و در زمره پیشکسوتان و نام آوران این رشته محسوب میگردند، توجه ویژه ای به این بخش در خصوص رفع کاستی ها و کمبودها شده است.

دهکده ورزشی چهارباغ

زمین چمن طبیعی فوتبال

دهکده ورزشی چهار باغ ، دارای ۳ زمین چمن طبیعی فوتبال می باشد که همگی دارای استاندارد و کیفیت های لازم را جهت برپا کردن اردو و برگزاری مسابقات را دارا می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

مانژ سوارکاری و اسطبل

در این مجموعه باکس هایی با ابعاد وسیع جهت نگهداری و رسیدگی اسب ها با قابلیت جابجایی هوا و دمای مناسب وجود دارد. رسیدگی های درمانی توسط کادر مجرب پزشکی جهت نگهداری اسب بصورت مداوم و همچنین رسیدگی های غذایی مناسب توسط کارشناسان خبره در این زمینه صورت می پذیرد. که شرایط مطلوبی را برای اسب ها فراهم میسازد.

این مجموعه دارای مانژهای سرپوشیده ، سرباز و محیط گشت بسیار زیبا و وسیع در داخل مجموعه می باشد. همچنین امکان آموزش سوارکاری و پرش از روی موانع، تحت نظر مربی کارآزموده در این مجموعه برای علاقمندان فراهم شده است

دهکده ورزشی چهارباغ

زمین بسکتبال و والیبال و بدمینتون

در این مجموعه زمینهای مجزا و روباز جهت استفاده در رشته های ورزشی بسکتبال، والیبال وسالن بدمینتون وجود دارد که شما میتوانید در هوای پاک و به دور از آلودگیهای زیست محیطی از آن لذت ببرید.

این مجموعه شامل ۳ زمین مجزا جهت برگزاری ورزش های بسکتبال و والیبال و بدمینتون می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ

جاده تندرستی

دهکده ورزشی بخشی از فضای خود را برای این منظور اختصاص داده است. شما میتوانید از چشم انداز زیبا و آرامش وصف ناپذیر مسیر تندرستی این مجموعه لذت برده و به ما امید و انرژی بیشتر برای ارائه خدمات بهتر دهید. جاده تندرستی کیلومتر بندی شده با شعارهای ورزشی دوست و همراه همیشگی شما در مسیر خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری ها است

دهکده ورزشی چهارباغ

سالن بدن سازی

این مجموعه دارای دو سالن مجهز بدنسازی با تهویه ی مناسب و محیطی مطبوع برای آماده سازی اعضاء تعبیه شده است تا در کمترین زمان ممکن، به تناسب، قدرت و اندام زیبا و دلخواه خود برسند.در یکی از سالنها از بهترین دستگاه‌های تخصصی با تکنولوژی برتر جهت آماده سازی تیم ها و اردو ها و سایر افراد استفاده شده است.در سالن دیگر رشته ‌های ورزشی و گروهی، اعم از ایروبیک، یوگا، پیلاتس، TRX و… جهت استفاده اعضا و با هماهنگی قبلی میباشد.

TRX: امروزه بسیاری از مردان و زنان و ورزشکاران حرفه ای، مربیان درجه یک و تمام بخشهای ارتش دنیا از این وسیله استفاده می کنند. تمرینات نیروی دریایی به عنوان یکی از سخت ترین کارها از نظر فیزیکی در دنیا شناخته شده است. بعلاوه آنها همیشه باید از نظر آمادگی جسمانی در اوج باشند و به علت محدودیت جا و مکان وعدم تجهیزات کافی در روی کشتی یا زیردریایی «رندی هتریک» را به فکر انداخت تا وسیله ای طراحی کند. از این رو وی در سال ۱۹۹۰ این وسیله ورزشی را طراحی کرد و در سال ۲۰۰۵ به اوج خود رسید.

کنترل و کاهش وزن

ایجاد انعطاف و تعادل در بدن

ایجاد قدرت در عضلات

فرم دهی به عضلات

کاهش سایز و ایجاد تناسب اندام

دهکده ورزشی چهارباغ

سالن TRX

پیلاتس: تاریخچه پیلاتس، نوعی سیستم آمادگی جسمانی است که در اوایل قرن بیستم توسط یوزف پیلاتس ابداع شد و در آلمان، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفت. در سال ۲۰۰۵ میلادی، ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ نفر در سرتاسر ایالات متحده به طور منظم به انجام تمرینات مخصوص این رشته مشغول بودند.پیلاتس متشکل از ورزش هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارند، بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش دهنده دردهای مهره‌ای و کمر ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام پیشرفت انعطاف و تعادل حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس تقویت سیستم قلبی – عروقی بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل و عضلات از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری

باراوسل: بوریس کنیاسف بنیانگذار این ورزش در دهه ۶۰ میلادی در پاریس می باشد وی به دلیل مالیات بالایی که در پاریس مجبور به پرداخت آن بود، راهی سوئیس شد و در آنجا برای ادامه فعالیت خود به عنوان مدرس باله، یک ساختمان قدیمی اجاره کرد تا کلاس های خود را در آنجا برگزار نماید. کنیاسف برای انجام تمریناتش نیاز داشت یک میله بلند بر دیوار ساختمان وصل کند، اما این کار وی، به دلیل قدیمی بودن ساختمان از سوی میراث فرهنگی سوئیس ممنوع شد. به این ترتیب او چاره ای نداشت جز اینکه حرکات باله را به صورت نشسته و خوابیده بر روی زمین انجام دهد. باراوسل علاوه بر به دست آوردن تناسب اندام و کم کردن سایز بدن، در برخی موارد جایگزین مناسبی برای فیزیوتراپی است و بسیاری از افرادی که این ورزش را انجام داده اند پس از مدتی متوجه کاهش درد در نواحی مختلف بدن به ویژه شانه، گردن، ستون فقرات، کمر و زانوهای خود شده اند.

یوگا: ورزشی جسمی و روانی می باشد که در شبه قاره هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است.واژه Yoga در اصل از واژه یوج (Yuj) در زبان سانسکریت که به معنی یکپارچه سازی و یگانگی می باشد، آمده‌است. واژه یوج با واژگان یک و یگانه در فارسی خویشاوند است. برخی نیز باور دارند که Yoga از واژه پارسی یوغ گرفته شده‌است.یوگا فواید و ویژگیهای گسترده‌ای دارد. توجه کنید که اگر این ورزش به طور مرتب و از سنین پایین (کودکی) شروع و پیگیری شود فواید آن چند برابر می شود.

تقویت در دقت و تمرکز
تقویت تفکر و روشن بینی و امیدواری
تقویت قدرت تخیل و خلاقیت
تقویت اعتماد به نفس و مثبت گرایی
تقویت قابلیت هماهنگی ذهنی با فیزیک بدن (کنترل بهتر بدنی)
تقویت اعتقاد (اعتقاد به خالق هستی با برانگیختن قدرت اندیشه و آرامش)

دهکده ورزشی چهارباغ

استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده دهکده ورزشی، با شفافیت آب، حیاط آفتاب سرباز، حس دل انگیزی را برای شما به وجود می اورد. در این مجموعه شما میتوانید با هماهنگی قبلی از کلاسهای آموزشی شنا، آب درمانی و باله در آب، بهره مند شوید

هیدروتراپی (آب درمانی)

هیدروتراپی شیوه ای از معالجه است که در آن اجرای حرکات و نرمش های خاص در آب مدنظر باشد. مزایای استفاده از آب درمانی برای تسکین دردها و آفرینش آرامش جسمانی و روحی و همچنین برای تسریع ریکاوری در ورزشکاران متعدد است. هدف هیدروتراپی خارج کردن سمومی از بدن است که می توانند موجب درد مفاصل و التهاب شوند. همچنین درمان به روش هیدروتراپی در کنترل بیماری های مزمن از قبیل رماتسیم مفاصل کارساز است.در مجموعه ورزشی و تندرستی آتیران برنامه های مختلف هیدروتراپی توسط مربیان دوره دیده و کارآزموده و با تجربه شامل انواع حرکات و راه رفتن‌ها برای انواع امراض و رفع این بیماری ها که نسبت به درجه و نوع بیماری ها متفاوت و گوناگون است در اختیار اعضاء قرار می گیرد.

دهکده ورزشی چهارباغ

سونا، جکوزی و بوفه استخر

سوناهای خشک و بخار، حوضچه آب سرد، جکوزی و بوفه استخر در محیطی سرسبز و با دمای مناسب واقع شده که علاوه بر زیبایی با انتقال حس گرما، فضای خوشایندی را برای شما ایجاد مینماید. دو سونای خشک و بخار این مجموعه که دارای خواص درمانی فراوان مانند: دفع سموم از طریق تعرق، افزایش گردش خون، اکسیژن رسانی به اندام های بدن و غیره میباشد آرامش و تندرستی توأم را به شما هدیه میدهد. استفاده ازحوضچه آب سرد پس از سونا، احساس آسایش وصف نشدنی را القا مینماید. این حوضچه باعث تغییر دمای بدن شما، ایجاد آرامش عصبی و روانی توأم با حس نشاط و تندرستی میشود. جکوزی مجموعه، مجهز به سیستمهای کنترلی شرایط آب، دماسنج و کلید اضطراری قطع جریان یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات بدن شما میباشد و تنش و استرس یک روز کاری را از شما دور میسازد. جکوزی گرم با فشار آب علاوه بر تأثیر درمانی، بخش های مختلف بدن را ماساژ میدهد. ضمن این که پس از ورزش و فعالیت های زیاد باعث میشود تنفس به حالت عادی بازگردد.

در بوفه استخرنیز شما میتوانید علاوه بر محیط زیبا از انواع اسنکها با ترکیب غذایی سالم و باکیفیت همراه سبزیجات، نوشیدنیهای متنوع، آبمیوه های تازه و کیک خانگی لذت ببرید

دهکده ورزشی چهارباغ

نحوه دسترسی به دهکده ورزشی چهارباغ

آدرس :استان البرز / چهار باغ / دهکده ورزشی چهار باغ
تلفن :
۰۲۶-۴۴۳۷۳۵۳۱-۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟