عملیات ساخت مدرسه خیرساز در کرج آغاز شد


عملیات ساخت مدرسه خیرساز در کرج آغاز شد

کرج - ایرنا - عملیات ساخت یک مدرسه خیرساز روز چهارشنبه با حضور خانواده های معظم شهدا در منطقه کم برخوردار و پرجمعیت گرمدره کرج آغاز شد.

کلنگ این مدرسه ۶ کلاسه به یاد مرحومه حاجیه خانم کوکب رضاقلی در حوزه آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به زمین زده شد.

این فضای آموزشی در مجاورت مدرسه امامت گرمدره درزمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیربنای ۳۷۵ مترمربع در 2 طبقه از سوی فرزندان زنده یاد کوکب رضاقلی به صورت خیری - مشارکتی ساخته می شود.

مدیر عامل مجمع خیرین استان البرز در آیین کلنگ زنی این پروژه آموزشی گفت: این خیرنیک اندیش قبل از وفاتش متعهد شده بود که در امر مدرسه سازی مشارکت داشته باشد و امروز فرزندانش به آن جامه عمل پوشاندند.

حسن مهرانی با اشاره به اینکه مدرسه سازی یکی ازماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دست پیدا می کنند، اظهارداشت: تاکنون خیرین نیک‌اندیش نیمی از مدارس تازه‌ساخت استان البرز را احداث کرده‌اند.

وی بیان داشت: طی ۲۰ سال گذشته خیرین نیک‌اندیش درتامین کلاس‌های درس دراین استان نقش مؤثری داشته‌اند که اگرهمت والای این عزیزان نبود با بحران فضای آموزشی درالبرز مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز درساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه موفقی دارند که این حرکت خداپسندانه قابل‌تحسین است.

مهرانی یادآورشد: برای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش دراستان البرز که جمعیت میانگین دانش‌آموزی آن از میانگین کشوری پیشی گرفته و کلاس‌های درس پرتراکم دارد باید چاره‌اندیشی کرد.

وی ادامه داد: حضور خیرین درامرساخت مدرسه درسال جاری از رشد خوبی برخورداراست که این مهم ریشه درنگاه معنوی ، روحیه بخشش وعرق ملی آنان دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازالبرزتاکید کرد: برای ساخت مدرسه دراین استان مهاجرپذیرکه با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است نیاز به همراهی همه مدیران، ارگان‌ها، بانک‌ها، صنایع و شرکت‌های صنعتی و تولیدی و پیوستن مردم با هرتوان مالی درطرح آجربه آجرداریم.

خیرین ایثارگران تعلیم و تربیت

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین آیین ضمن قدردانی از همت والای خیرین، اظهارداشت: دردین مبین اسلام سفارش فراوان به کارهای خیرشده است و خیرین مدرسه ساز دراین سال ها ثابت کرده اند که ایثارگرعرصه تعلیم و تربیت هستند.

فرزاد شعبانی تصریح کرد: تامین فضاهای آموزشی یکی ازنیازهای اصلی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به دلیل مهاجرت پذیری است.

وی بیان داشت: یکی ازدلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی استان البرزبه خصوص دراین ناحیه را مهاجرت پذیری تشکیل می دهد به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی زمینه ساز مشکلات فراوانی شده است.

شعبانی به نگاه آموزش و پرورش به حوزه خیرین با نگاهی راهبردی پرداخت و عنوان کرد: برای حفظ و توسعه ظرفیت های ارزشمند مردمی درامرمقدس مدرسه سازی باید فرهنگ مشارکت وسرعت بخشی درمدرسه سازی رادرقالب طرح هایی چون آجربه آجرگسترش دهیم.

آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ۵۵ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام