ترامپ فرمان ممنوعیت لابی‌گری برای دولت‌های خارجی را لغو کرد


ترامپ فرمان ممنوعیت لابی‌گری برای دولت‌های خارجی را لغو کرد

 تهران – ایرنا– دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان اجرایی مصوب سال 2017 درمورد ممنوعیت لابی‌گری دولت‌ها و کشورهای خارجی از سوی مقام‌های فدرال را لغو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نشریه فوربز، به موجب این فرمان که در سال ۲۰۱۷ به امضای ترامپ رسید، منتصبان دولت فدرال ملزم بودند که تعهد دهند تا پنج سال پس از ترک سمت، برای کشورها و دولت های خارجی لابی گری نمی کنند.

این تعهد علاوه بر ممنوعیت در زمینه لابی گری، شامل توافق هایی بود مبنی بر اینکه مقام ها در زمان خدمت در دولت، به عوامل خارجی ثبت شده تبدیل نشوند و هدایای لابی گران را قبول نکنند.

این فرمان اجرایی به لابی گران قبلی امکان می داد وارد دولت شوند، اما محدودیت دو ساله بر آنها برای کار در نهادهایی که قبلا با آنها لابی کرده بودند، اعمال می کرد.

لغو این فرمان دقایقی پس از انتشار گزارش عفو ۷۳ نفر از جمله استیو بنن استراتژیست سابق ترامپ به دستور رئیس جمهوری، صادر شد.

تعهد اخلاقی ترامپ قبلا مورد انتقاد قرار گرفته بود زیرا از محدودیت های اخلاقی تعیین شده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما برخوردار نبود که قرار ممنوعیت انتصاب افرادی را که قبلا به عنوان لابی گر ثبت نام کرده بودند، صادر می کرد. ترامپ در شروع دوره زمامداری اش، این فرمان دوره اوباما را لغو کرد.

امروز آخرین روز ریاست جمهوری ترامپ است و بایدن با ادای سوگند، رسما سکان هدایت آمریکا را در دست می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج