تعصب زدایی از مصادیق سیره عملی حضرت زهرا (س) است


تعصب زدایی از مصادیق سیره عملی حضرت زهرا (س) است

کارشناس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گچساران، تعصب‌ زدایی و تعصب‌ شکنی را از جمله مصادیق سیره عملی حضرت زهرا (س) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۱ بهمن) «محسن مرتضوی» در جلسه معرفتی سیره عملی حضرت زهرا (س) که در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، تعصب‌ زدایی و تعصب‌ شکنی را از جمله مصادیق سیره عملی این بانوی بزرگ دانست.

کارشناس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گچساران، تصریح کرد: با توجه به برخوردهای جاهلانه عرب‌ های آن زمان در شبه‌ جزیره عربستان و زنده‌ به‌ گور کردن دختران و نگاه تحقیرآمیز آنان به این قشر، تولد حضرت زهرا (س) تعصب‌ شکنی بود و سوره مبارکه کوثر درباره ارزش‌ ها و جایگاه رفیع این بانوی بی‌ نظیر عالم خلقت نازل شد.

وی افزود: توجه به سیره عملی حضرت فاطمه (س) می‌ تواند در زندگی بشریت به‌ عنوان الگویی بسیار ارزشمند و اثرگذار جلوه‌ گر شود، و سبک زندگی مشترک ایشان با حضرت علی (ع) و ایراد خطبه‌ های حضرت زهرا (س) در دفاع از امیر مومنان (ع) جزو مصادیق مبارزه با تعصبات جاهلانه است.

مرتضوی، تعصب را پافشاری بر موضع خود و نپذیرفتن حق دانست و عنوان کرد: شیطان به‌ دلیل نپذیرفتن حق، منحرف و از رحمت الهی محروم شد؛ بنابراین کسانی که پذیرای حق نیستند، دنباله‌روی شیطان هستند.

مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: در خوش‌ اخلاقی و رعایت ادب و مکارم اخلاق متعصب باشیم؛ چرا که تعصب و پافشاری در این موارد باعث سعادت و رستگاری می‌شود و انسان را به رستگاری می‌ رساند.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط