مدیرعامل ایرنا و سفیر ژاپن درباره همکاری های رسانه ای تبادل نظر کردند


مدیرعامل ایرنا و سفیر ژاپن درباره همکاری های رسانه ای تبادل نظر کردند

تهران – ایرنا - «محمدرضا نوروزپور»مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و« کازاتوشی ایکاوا»Kazotushi Aikawa سفیر ژاپن در تهران عصر چهارشنبه دیدار و در باره راه های گسترش همکاری ها و ارتباطات فرهنگی و رسانه ای بین تهران و توکیو گفت وگو و تبادل نظر کردند.

نوروزپور و ایکاوا همچنین خواستار افزایش تعاملات و همکاری های بین ایرنا و روزنامه ایران با رسانه های ژاپنی از جمله خبرگزاری کیودو شدند و تاکید کردند که رسانه ها نقشی مهم و تاثیرگذار در توسعه روابط سیاسی و فرهنگی و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشوردارند.

مدیرعامل ایرنا، با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و ژاپن و ابراز انزجار ایرانی ها از بمباران اتمی دو شهر ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا که قربانیان زیادی برجای گذاشت و آثار مخرب آن هنوز وجود دارد، گفت که انتظار می رود رسانه های دو کشور در معرفی فرهنگ ها و ظرفیت های اقتصادی ، تجاری ، علمی و دانشگاهی نقش خود را بدرستی ایفا کنند.

نوروزپور با تاکید بر اینکه مقاومت ملت ایران در مقابل فشارحداکثری و تحریم های ظالمانه آمریکا در دوران ترامپ با پیروزی به پایان رسید، ابراز امیدواری کرد که کشورها از جمله ژاپن به عنوان کشوری که همواره تعامل خوبی با ایران داشته است از فرصت تغییر دولت در آمریکا استفاده کرده و همکاری های خود با ایران را در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری گسترش دهند.

مدیرعامل ایرنا گفت که دوران ترامپ برای ملت ایران دوران سختی بود اما ملت، دولت و کارگزاران کشور را به خود باوری و اعتماد به نفس بالایی رساند، چرا که هیچ کس فکر نمی کرد با وجود چنین تحریم های سنگین و جنگ اقتصادی که با شیوع کرونا سخت تر شده بود، ایران بتواند دوام بیاورد.

نوروزپور با اشاره به همکاری های ورزشی بین ایران و ژاپن ابراز امیدواری کرد که شیوع کرونا و بیماری کووید 19 باردیگر به تعویق مسابقات المپیک و پارالمپیک که ژاپن میزبان آنها است، منجر نشود.

سفیر ژاپن در تهران هم با ابراز خرسندی از حضور در خبرگزاری رسمی ایران( ایرنا) به علاقه مردم ژاپن به فرهنگ و ورزش ایران و خاطرات آنان از عباس کیارستمی کارگردان فقید ایران و علی دایی فوتبالیست نامدار ایران اشاره کرد و گفت که روابط تهران و توکیو تاریخی است و باید برای تقویت آن همه تلاش خود را بکار گیریم.

ایکاوا افزود که سفارت ژاپن در تهران تصمیم دارد بزودی یک برنامه فرهنگی و به صورت وبیناری برگزار کند و از ایرنا انتظارداریم از این برنامه اطلاع رسانی و از آن حمایت کند.

این درخواست با استقبال مدیرعامل ایرنا مواجه شد.

سفیر ژاپن با بیان اینکه همچنان تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و رسانه های ژاپنی در ایران فعال هستند، گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا شاهد گسترش همکاری های دو کشور باشیم.

ایکاوا وهیات همراه وی بعداز دیدار با مدیرعامل ایرنا از اتاق های خبر ادارت کل اخبار داخلی ، استانها و خارجی بازدید و ضمن گفت وگو با سردبیران و خبرنگاران ایرنا از نزدیک در جریان روند تهیه و انتشار فرآورده های خبری در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...