تصادفات در جعفریه برعکس قم افزایش یافته است


تصادفات در جعفریه برعکس قم افزایش یافته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: به‌رغم کاهش تصادفات در استان آمار تصادفات فوتی در محور قم؛ جعفریه 16 درصد افزایش‌یافته است.

محمدحسن کلهری امروز در جلسه کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان که در سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق گزارش‌های آمار تصادفات در 9 ماهه سال 99 که نشان از کاهش 26 درصدی مجموع تصادفات دارد اما آمار تصادفات فوتی 16 درصد افزایش‌یافته است هم‌چنین آمارها از میزان شدت تصادفات در محورهای استان خبرمی دهد.

وی بیان کرد: محور جعفریه دارای رشد 29 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در 7 ماهه سال 99 در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 98 می‌باشد این محور 8 درصد سهم تلفات را نسبت به‌کل تلفات در مدت 7 ماهه 99 دارد ازاین‌جهت این محور به‌عنوان چهارمین محور پر تلفات استان به شمار می‌رود.

به گفته این مسئول؛ محور جعفریه پس از محورهای آزادراه قم؛تهران و جاده قدیم قم به تهران و قم سلفچگان دارای بیشترین تلفات در بین محورهای استان در 7 ماهه اول می‌باشد هم‌چنین با توجه به آمارها محور جعفریه از سال 95 تا سال 97 روند کاهشی داشته اما از سال 97 تاکنون روندی افزایشی را طی کرده است.

رشد تصادفات در محورهای فرعی و روستایی قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات در محورهای مختلف استان قم عنوان کرد: محورهای فرعی؛ روستایی مانند کهک؛قنوات وقدیم قم تهران دارای بیشترین رشد تصادفات در 9 ماهه سال 99 می‌باشند اما محورهای کمربندی اراک؛قدیم سلفچگان و ساوه و آزادراه گرمسار و دستجرد و تفرش نیز بیشترین کاهش تصادفات را داشته است اما محور جعفریه رتبه ششم کاهش تصادفات در 9 ماهه سال 99 را داشته است.

کلهری افزود: همان‌طور که در آمارها دیده می‌شود محور جعفریه به‌رغم کاهش 34 درصدی تصادفات با رشد 10 درصدی دارای رتبه سوم در بین محورهای استان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در آمارها هم‌چنین شاهد کاهش تصادفات در سواری ؛وانت باری و کامیون در 9 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 هستیم ولی در برخورد از نوع موتورسیکلت 58 درصد رشد را نشان می‌دهد محور جعفریه رتبه ششم تصادفات کامیونی و چهارم درزمینهٔ وانت‌بار و رتبه نخست را درزمینهٔ تصادفات موتورسیکلت دارد.

عدم توجه به جلو عامل مهم تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: اما اگر بخواهیم سهم تصادفات را بر اساس علت تامه در 9 ماهه سال جاری را بررسی کنیم با توجه به نمودارهای موجود؛ علل اصلی تصادفات در محور جعفریه به ترتیب عدم توجه به جلو؛ عدم رعایت حق تقدم و هم‌چنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و نقص فنی حادث وسیله نقلیه وهم چنین انحراف به چپ می‌باشد.

کلهری در ادامه عنوان کرد: در 9 ماهه سال 99 دلایل تصادفات عدم رعایت حق تقدم مهم‌ترین دلیل تصادف در سایر محورهای مواصلاتی استان است.

وی تصریح کرد: اما هرآن چه در دلایل تصادفات در محور جعفریه و مقایسه آن با تصادفات در دیگر محورها قابل‌بررسی است دسترسی‌های غیراستاندارد متعدد وجود مزارع در طول محور و هم‌چنین عبور عرضی ادوات کشاورزی به‌صورت ممنوع قابل‌بررسی است اما درزمینهٔ انحراف به چپ ودلائلی ازجمله گوشی تلفن همراه و خرابی روسازی محور را می‌توان اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این کمیسیون نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و عضو این کمیسیون درباره خطرآفرین بودن و حادثه‌خیز بودن محور جعفریه به قم و هم‌چنین ساماندهی میدان 72 تن و سه‌راهی خرمشهر بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه