«بی نام پدر»؛ روایت جذاب و داستانی انتشارات جمکران از تاریخ معاصر


«بی نام پدر»؛ روایت جذاب و داستانی انتشارات جمکران از تاریخ معاصر

«بی نام پدر»، روایتی جذاب و پُرکشش از تاریخ معاصر که هم از عشق می‌گوید و هم از ظلم و ظالم، به عنوان برجسته‌ترین اثر سال انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: «بی نام پدر» برجسته ترین اثر سال انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسید. این اثر به قلم سیدمیثم موسویان رمانی است چندلایه، که به بهانه پرداختن به شخصیت یک درجه دار طاغوتی به روان و شخصیت افراد گوناگونی می پردازد.

«بی نام پدر» رمانی است جذاب و پرکشش که اگر دست بگیرید شما را به درون جهانش می کشد و درگیرتان می کند. هم عاشقانه است هم برشی از تاریخ معاصر را بازگو می کند هم معما و گره دارد، هم از ظالم می گوید هم از مظلوم و یک چالش جدی را با جذابیت به مخاطب منتقل می کند.

بی نام پدر داستان زندگی یکی از درجه داران فاسق رژیم شاهنشاهی است. کسی که عامل مستقیم انگلیس، موسس انجمن بهایی، عامل سرکوب کردها و قاچاق مواد مخدر در سراسر ایران است. یکی از شخصیت‌های کتاب او را «یک اژدها » می‌داند. شخص اول داستان ابتدا درجه سرهنگی را دارد و پس از خدمت به دستگاه جور به درجه تیمساری می رسد.

داستان رمان بی نام پدر در دو برهه‌ی زمانی و در سه خط داستانی در هم تنیده روایت می‌شود. در ابتدا، داستان تیمسار که برای سرکوبی غائله کردها به کردستان فرستاده شده و ماجرای ازدواجش با دختری کُرد روایت می‌شود، در ادامه داستان ماجرای فرزندش که از وجود تیمسار بی خبر است، روایت می شود و این روایت ها در نقطه ای طلایی به هم می رسند و مخاطب را شگفت زده می کنند.

نویسنده در پی آن است که در بستر داستانی جذاب و رخدادهای پرکشش، عمق خباثت بالقوه یک فرد را به تصویر بکشد همچنین تصویری از رجال نظام طاغوت و ابعاد زندگی آنها را نمایش دهد، از سوی دیگر نیشتری به خود انسانی هر فرد باشد و نمایشی از ظرفیت بالقوه پلید و نفسانیات هر آدمی را به وی نشان دهد.

«سید میثم موسویان» نویسنده کتاب اهل همدان و متولد 1362، کارشناسی ارشد روانشناسی دارد و در 12 سال گذشته داستان های متعددی را به چاپ رسانده و جوایز گوناگونی را در جشنواره ها به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...