در واکنش به اقدام چین، دولت بایدن تحریم را غیرسازنده خواند


در واکنش به اقدام چین، دولت بایدن تحریم را غیرسازنده خواند

تهران- ایرنا- دولت جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا در اولین تقابل خود با چین، از دموکرات ها و جمهوریخواهان خواست تا اقدام این کشور در تحریم مقامات دولت دونالد ترامپ را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شورای امنیت ملی جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی ضمن درخواست از دو حزب برای محکومیت اقدام چین در تحریم مقامات دولت ترامپ آن را غیر سازنده و طعنه آمیز خواند.

درخواست واکنش دو حزبی دولت جدید آمریکا به اقدام پکن، در حالی است که بایدن در جریان سخنرانی خود در مراسم تحلیف به جای شعار «اول آمریکا» ترامپ، بر «اتحاد آمریکا» تاکید کرد.

دولت چین همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن چهارشنبه شب تحریم هایی را علیه مایک پمپئو وزیر خارجه و ۲۷ تن از دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ اعمال کرد.

واکنش دولت بایدن به اقدام چین علیه مقامات دولت سابق آمریکا درحالی صورت گرفته است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن اعلام کرد: با وجود اختلافات نظری که بین چین و آمریکا وجود دارد، دو کشور منافع مشترک گسترده و فضای همکاری بسیاری دارند و امیدواریم دولت جدید آمریکا همسو با چین حرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان