حمایت از 54 هزار مادر باردار و شیرده در برنامه رفع سوءتغذیه


حمایت از 54 هزار مادر باردار و شیرده در برنامه رفع سوءتغذیه

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت: در برنامه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده، 54 هزار مادر باردار و شیرده توسط این نهاد حمایت می‌شوند.

مجتبی احمدلو یکم بهمن‌ماه، اظهار کرد: ‌برنامه رفع سو تغذیه مادران باردار و شیرده از سال ۸۷ توسط بنیاد علوی به‌صورت توزیع بسته‌های غذایی اجرا شد که به کمیته امداد واگذار شد.

وی تصریح کرد: در این طرح مادر از ماه چهار بارداری تا پایان شیردهی از این سبد حمایتی بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با اعلام اینکه ۵۴ هزار نفر با مبلع ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پوشش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعتبار بنیاد علوی برای اجرای این طرح ۶۵ میلیارد تومان است.

احمدلو با اشاره به اینکه سبد غذایی را دفتر بهبود تغذیه مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند سهمیه مراکز بهداشتی را تعیین و افراد را معرفی کنند.

وی به اشکالات این طرح مبنی بر عدم شفاف‌سازی ماه‌های بارداری، محل سکونت، ‌ تاریخ تولد و ... اشاره کرد و افزود: اطلاعات دستی با اشکالات فراوان همراه است و باعث تأخیر در خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با تأکید بر سیستمی کردن اطلاعات توسط مراکز بهداشت، اضافه کرد: ۳۰ درصد اطلاعات آذرماه کشور برگشت خورده و چون اعتبار امسال در ۸ ماهه نخست سال خوب هزینه نشده برای چهارماهه پایان سال سرانه به ۲۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

احمدلو تأکید کرد: از مسئولین در مراکز بهداشت انتظار داریم از صحت اطلاعات مطمئن شوند و مدیریت ورود و خروج مادران را به‌درستی نظارت کنند تا طرح به‌خوبی و بر اساس اهداف تعیین شده اثربخشی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی