وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد


وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد که از صبح امروز (پنجشنبه) در منطقه شروع شد، در برخی نقاط خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد بود.

فاطمه زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی و تصاویر ماهواره‌ای، از امروز با تقویت اختلاف فشار سطح زمین در منطقه، وزش باد شدید و در برخی نقاط خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی گفت: همچنین از صبح فردا (جمعه) تا شنبه با ریزش هوای سرد دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای در استان کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: کاهش دما در این مدت بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان متغیر خواهد بود.

وی افزود: از بعد ظهر امروز تا عصر جمعه نیز در شمال و شمال شرق استان بارش پراکنده برف و باران دور از انتظار نیست.

زارعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان (بیرجند) به پنج و ۱۹ درجه سانتیگراد رسید گفت: در این مدت سربیشه با دمای منفی یک و دهسلم نهبندان با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز دوشنبه ۲۹ دی ماه درباره نفوذ توده هوای ناپایدار، وزش باد و کاهش شدید دما در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: احتمال بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش دما در روزهای آتی وجود دارد که در این زمینه اخطاریه لازم صادر و به فرمانداران سراسر استان اطلاع‌رسانی شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی بیان کرد: براساس اعلام هواشناسی وقوع توفان و گرد و خاک در روز پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود که سقوط درختان و تابلوها و خسارت به زیربخش‌های کشاورزی مثل گلخانه و مرغداری‌ها از مخاطرات این وضعیت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)