قنات ملک کرمان به روستای نمونه گردشگری بین‌المللی تبدیل می‌شود


قنات ملک کرمان به روستای نمونه گردشگری بین‌المللی تبدیل می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی را فرمانده دلیر منطقه خاورمیانه دانست و گفت: قنات ملک زادگاه این سردار بزرگ روستای نمونه گردشگری مذهبی بین‌المللی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شبانگاه چهارشنبه در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان افزود: روستای 'قنات ملک' حتما روستای نمونه گردشگری مذهبی بین‌المللی خواهد بود و هرچه سریعتر باید طرح آن آغاز شود.

وی اظهار داشت: زادگاه شهید سلیمانی و مزار والدین ایشان محل توجه است و بعد از اتمام شیوع کرونا شاهد حضور جمع زیادی از زائران خواهیم بود.

استاندار کرمان همچنین لشکر ۴۱ ثارالله را از مجموعه‌های شناخته شده برای ایران برشمرد و ادامه داد: رزمندگان و ایثارگران تمام نسل‌ها قابل تکریم هستند.

وی بیان داشت: اگر گاهی تعداد معدودی از جوانان ما که به شدت تحت هجوم تفکرات ضداسلام و ضدایرانی با اتاق فکرهای تجهیز شده از خارج مرزها قرار دارند از سر ناآگاهی اقدامی می‌کنند از ذات آنها نیست، شاید از کوتاهی ما بوده که نتوانستیم ارزش‌های ایثارگری را به درستی به آنها منتقل کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: اگر ارزش‌های ایثارگری به درستی و صحیح به نسل‌های جدید منتقل شود، جوان‌هایی که شاید اعتقاد ضعیفی به جمهوری اسلامی و اسلام داشته باشند، به طور حتم، شهدا را به عنوان قهرمان ملی تکریم می‌کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: انتقال صحیح ارزش‌ها، تاریخ ما را برای نسل‌های آینده پرافتخارتر می کند و اقدامی که سردار قاسم سلیمانی با شهادت خود انجام داد، کمتر از کاری نیست که با جهاد و فرماندهی در لشکر ۴۱ ثارالله و جبهه مقاومت داشت و ما با سال‌ها تلاش و نشر کتاب و فیلم و تعریف ایثارگری نمی‌توانیم اینچنین کاری را انجام دهیم.

استاندار کرمان، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را فرمانده دلیر منطقه خاورمیانه دانست و گفت: شهادت ایشان همه گروه‌ها و جوانان با عقیده‌های مختلف را زیر پرچم خود جمع کرد.

وی اظهار داشت: همه سردار سلیمانی را محبوب خود می‌دانستند زیرا او هویت انقلاب اسلامی بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی به حق عنوان کردند که باید از مکتب سلیمانی نام برده شود، چون مکتب چشم‌انداز و خط و مشی تولید می‌کند.

زینی‌وند با تقدیر از خانواده شهید سلیمانی و سپاه ثارالله در همراهی برگزاری برنامه‌های نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با شرایط بیماری کرونا گفت: پایه‌ای مستحکم و در شان شخصیت ایشان در هفته مقاومت شکل گرفت و آن را ادامه می‌دهیم.

استاندار کرمان بیان کرد: این استان اکنون با سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد و با وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی محل توجه و نظر جهانیان است، مسئولیت سنگینی از این نظر بر عهده داریم.

مدیر گلزار شهدای کرمان نیز لزوم توسعه زیرساخت‌های گلزار شهدای شهر کرمان به ویژه اسکان دوستداران و زائران حاج قاسم را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی یک سال اخیر و در سالگرد شهید سلیمانی از کشورهای زیادی برای زیارت شهید سلیمانی به کرمان آمدند و اگر مشکل شیوع کرونا نبود با زیرساخت‌های موجود به یقین در مراسم سالگرد با مشکل جدی مواجه می‌شدیم.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، حصارکشی اطراف گلزار شهدای شهر کرمان را بر اساس معماری آن و با نظر بنیاد شهید لازم دانست و بیان کرد: گلزار شهدای کرمان ۱۰ ورودی و خروجی دارد و با توجه به حضور میهمانان لشکری و کشوری و میهمانانی از جبهه مقاومت، امنیت این نقطه باید مدنظر باشد.

سیدابراهیم یزدی از دیگر رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله هیمنه‌ای داشت که دشمن را به وحشت می‌انداخت و دوستان را خوشحال می‌کرد، افزود: گلزار شهدای کرمان از زیارتگاه‌های جهانی است و اختصاص به مردم ایران و کرمان ندارد و زیرساخت‌های موجود زیبنده کرمان نیست.

جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان کرمان در دیدار با استاندار با اشاره به فضای ایجاد شده پس از شهادت حاج قاسم درخواست کردند تا از مقام معظم رهبری برای سفر مجدد به استان کرمان دعوت شود.

ابراهیم شهریاری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با اشاره به روحیه مردمداری و خدمت به مردم در شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید شوشتری گفت: توانایی لشکر۴۱ ثارالله گفتنی نیست، زیرا این لشکر پرتوان و همه فن حریف و خط شکن بود. وی افزود: لشکر ۴۱ ثارالله بعد از دفاع مقدس هم در جنوب شرق امنیت را برقرار کرد.
وی با بیان اینکه ما پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان آماده همکاری هستیم و سیاسی نیستیم، زیرا خط قرمز ما رهبری و نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: ما درصدد ایجاد وحدت میان گروه‌های سیاسی هستیم و پیاده کردن مکتب حاج قاسم را اولویت مهمی می‌دانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403