عدد 39 در افغانستان بایگانی می‌شود!


عدد 39 در افغانستان بایگانی می‌شود!

در پی بروز مشکلات عدیده ناشی از اعتقاد به نحس بودن عدد «39» در افغانستان، ریاست جمهوری این کشور این عدد را به بایگانی می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، هیچ کس در جامعه سنتی افغانستان عدد «۳۹» را نمی‌خواهد و باور به نحس بودن این عدد درمیان مردم به قوت خود وجود دارد.
شهروندان افغان
افغانستان : بهنام یزدانی
اعتقاد به نحس بودن عدد سی و نه، بیشترین ضربه را به بازار خرید و فروش خودرو وارد کرده است، زیرا مردم، خودرو‌هایی که در شماره مسلسل پلاک آن عدد سی و نه باشد را نمی‌خرند یا اینکه نرخ آن با حدود پنجاه درصد کاهش مواجه می‌شود.
ریاست جمهوری افغانستان گفته است عدد سی و نه به گاو شیرده برای افرادی در مراکز عرضه پلاک خودرو تبدیل شده است، زیرا مردم حاضرند تا حدود سیصد دلار رشوه بدهند، اما از پلاک خودرو با عدد ۳۹ عبور کنند. این مشکلات باعث شد ریاست جمهوری افغانستان دستور دهد عدد ۳۹ را از پلاک خودرو‌ها به صورت دائمی حذف کند و این عدد به بایگانی برود.
این تصمین دولت افغانستان انتقاد‌هایی را نیز برانگیخت، برخی‌ها گفته اند دولت افغانستان نیز تسلیم خرافات شده است، اما دولت به منتقدان گفته است آن‌ها می‌توانند پلاک‌هایی با عدد سی ونه را بگیرند.

باور به نحس بودن عدد سی و نه به جایی رسید که حتی در یکی از لویه جرگه‌های افغانستان زمانی که شمارش کمیته‌ها به سی ونه رسید، از این عدد عبور کردند، زیرا هیچ نماینده‌ای حاضر به عضویت در این کمیته نبود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی