پیشرفت ساخت پنجره‌های سرداب مقدس سامرا در استان مرکزی به 70 درصد رسید


پیشرفت ساخت پنجره‌های سرداب مقدس سامرا در استان مرکزی به 70 درصد رسید

اراک - ایرنا - جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: طرح ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان(عج) در سامرا، که از سوی هنرمندان این استان در حال انجام است، بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«مظفر صفریان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان(عج) در شهر سامرا از اوایل آذرماه امسال از سوی هنرمندان استان مرکزی در ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان زرندیه آغاز شد.

وی ادامه داد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم مومن و دوستدار اهل بیت(ع) استان مرکزی به خصوص شهرستان زرندیه در ۲ ماه گذشته باعث شد که بخش قابل توجهی از این طرح انجام شود و در صورت تداوم این حمایت‌ها، این پنجره‌ها تا پایان سال جاری تکمیل و برای نصب به سامرا ارسال می‌شوند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح معنوی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت‌های ۶۲۷۳۸۱۱۱۲۳۱۸۰۶۲۹ و ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۸۱۲ واریز نمایند.

صفریان بیان کرد: ۹۰۰ خادم افتخاری به صورت سازماندهی شده زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در عراق و ایران فعالیت می‌کنند که بهره‌گیری هدفمند و با برنامه از توان این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع)، ضریح مطهر حضرت مسلم(ع)، در باب‌الراس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، روکش مضجع شریف حضرت ابوالفضل(ع) به صورت خاص در استان مرکزی ساخته شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در طرح‌های عمرانی مختلف از جمله ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مشارکت داشته است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴ و ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی ستاد کشوری کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

بر اساس اطلاعات سایت ویکی شیعه، سرداب مقدس یا سرداب غیبت، زیرزمین خانه امام حسن عسکری(ع)، در شمال غربی حرم عسکریین در سامرا قرار دارد و قداست این مکان نزد شیعیان به این دلیل است که محل زندگی امام هادی(ع)، امام عسکری(ع) و امام زمان(عج) بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان