بیش از 79 میلیارد ریال صرف مسکن مرزنشینان خراسان شمالی شد


بیش از 79 میلیارد ریال صرف مسکن مرزنشینان خراسان شمالی شد

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: 79 میلیارد و 530 میلیون ریال کمک بلاعوض در چهار سال گذشته برای بهسازی مسکن خانوارهای ساکن در شهرستان مرزی رازوجرگلان پرداخت شده است.

علی اکبر صابری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای مسکن بخش جرگلان، ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بخش غلامان و ۲۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال نیز برای بهسازی مسکن بخش مرکزی این شهرستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل هر واحد مسکونی تا ۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود، یادآور شد: در این مدت ۲ هزار و ۷۲۱ پرونده مسکن برای ساخت و بهسازی در شهرستان معرفی شده که ۷۰۵ واحد مسکونی در بخش جرگلان، ۴۳۰ واحد در بخش غلامان و ۸۲۵ واحد نیز در بخش مرکزی رازوجرگلان پایان کار گرفته اند.

صابری با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: برخی از روستاییان که از وام طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استفاده کرده و توان مالی برای تکمیل واحد مسکونی خود نداشته اند نیز از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برخوردار شده اند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی هزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!