امسال 1200 نفر از فرهنگیان استان مرکزی بازنشسته می‌شوند


امسال 1200 نفر از فرهنگیان استان مرکزی بازنشسته می‌شوند

ساوه - ایرنا - سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال یک هزار و 200 نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند که این مسأله برای استان یک بحران و چالش‌ جدی است و باید برای جبران تبعات آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا، «بهرام حسین آبادی» روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که با حضور مسئولان برگزار شد، افزود: بر اساس ارزیابی‌ها ساوه بالاترین سطح مشارکت خیران در حوزه ساخت مدارس در سطح استان مرکزی را دارد و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز این شهرستان علاوه بر منابع دولتی در گرو تداوم همکاری خیران مدرسه ساز است.

وی بیان کرد: ۲ شیفت شدن مدارس ساوه به دلیل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی است که جبران این کاستی ها نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه است.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه در پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس، ۱۱ ماه تاخیر داریم که در کیفیت آموزش‌ها اثرگذار است و این مشکل کشوری باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود.
حسین آبادی با بیان اینکه برخی سیاست‌گذاری‌های حوزه آموزش و پرورش نیازمند اصلاح است، عنوان کرد: متاسفانه شهرستان ساوه در جذب نیروهای بومی توفیق چندانی نداشته است و دانش‌آموزان نسبت به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیز انگیزه‌ای ندارند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در شرایط کرونا و آموزش مجازی باید قدردان مدافعان تعلیم و تربیت که به نوعی در حال جهاد هستند، باشیم و در راستای تامین شرایط رفاهی این قشر باید اقداماتی از قبیل ایجاد کلینیک فرهنگیان و خانه معلم اقدامات لازم صورت گیرد.
حسین آبادی ادامه داد: حدود ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و امور پرسنلی شده و برای پرداختن به حوزه آسیب‌های اجتماعی اعتبار کافی وجود ندارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز بر رعایت عدالت آموزشی و توزیع مناسب امکانات در مدارس روستایی و شهرهای کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیربنای امور اقتصادی، فرهنگی و تولیدی در جامعه است و باید بیشترین بودجه به این نهاد اختصاص یابد.

«محمد سبزی» با اشاره با بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای شود و سهم بودجه‌ای این مجموعه رشد پیدا کند.

وی عنوان کرد: پیگیری خانه معلم و کلینیک فرهنگیان ساوه در دستور کار است و امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

فرماندار ساوه نیز در این جلسه گفت: مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش مساله ای ضروری است و شوراها به عنوان تکیه‌گاهی ارزشمند در عرصه تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کنند.

«علی میرزایی» با بیان اینکه مدارس نوبران، غرق‌آباد، آوه و یل آباد زیرساخت کافی ندارند، گفت: توزیع اعتبارات آموزش و پرورش در سطح استان مرکزی باید عادلانه و براساس الگویی مشخص برنامه‌ریزی شود.

فرماندار ساوه ادامه داد: شهرستان ساوه با وجود ظرفیت‌های فراوان و همجواری با پایتخت، از داشتن خانه معلم و مجتمع رفاهی فرهنگیان بی بهره است و انتظار داریم برای ایجاد این زیرساخت ها ردیف بودجه تعیین شود.

میرزایی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد و به پرورش فرزندان نیز نگاه جدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی دانش‌آموزان، افزود: بودجه آموزش و پرورش برای کارهای فرهنگی بسیار ناچیز است و باید در این مسیر با برنامه ریزی مناسب و راهبردی فعالیت شود.

در شهرستان ساوه ۵۴ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا