راه‌اندازی پژوهشگاه خواسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است


راه‌اندازی پژوهشگاه خواسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تایید پژوهشکده سوم و پژوهشگاه را خواسته این دانشگاه دانست و گفت: به طور قطع راه‌اندازی پژوهشگاه نقش بسیار مهمی در امر تحقیقات و پیشرفت آن خواهد داشت.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز پنجشنبه در آیین مجازی تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین خواستار وجود چارت پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی بودجه مستقل برای این مراکز هستیم که امیدواریم پیگیری‌های لازم در این خصوص نتیجه بخش باشد.

وی در ادامه گفت: بار دیگر کسب رتبه های برتر حوزه معاونت و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیست و ششمین جشنواره ملی رازی را به پژوهشگران برتر دانشگاه و همچنین انتصاب شایسته دکتر نجفی به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به ایشان که مایه افتخار دانشگاه هستند تبریک می‌گویم.

وی اظهارداشت: باید مراسم بسیار باشکوهی به مناسبت موفقیت هایی که دانشگاه در بُعد پژوهش کسب کرده و نیز به دلیل انتصاب دکتر نجفی به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت برگزار می کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا مراسم امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تعداد محدودی از پژوهشگران دانشگاه و به صورت مجازی برگزار شد.

او گفت: در سال‌های گذشته حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه در کنار سایر حوزه ها، همواره یکی از نقاط مثبت و از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و باعث افتخار این دانشگاه بوده است.

تحقیقات و آموزش، افتخار دانشگاه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: امسال نیز کسب سه رتبه اول دانشگاه در سطح وزارت بهداشت در بین دانشگاه های تیپ ۲ در جشنواره تحقیقاتی رازی و همچنین کسب رتبه سوم فناوری و رتبه هشتم تحقیقات در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بیانگر تلاش و کوشش فراوان و برنامه ریزی دقیقی است که در این دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

مرادی افزود: این امر حاصل کار و تلاش اعضای هیات علمی، پژوهشگران دانشگاه و برنامه ریزان و در راس آنها دکتر نجفی بوده که سالها در زمینه ارتقا حوزه معاونت و تحقیقات دانشگاه زحمت کشیدند.

وی اظهار داشت: همچنین ایشان دارای نبوغ و نوآوری خاصی در حوزه پژوهش و فناوری هستند و امیدواریم در مسوولیت جدید پیشرفت بیشتری داشته باشند و سطح تحقیقات وزارت بهداشت را ارتقا دهند.

او اضافه کرد: خوشبختانه دکتر خدا رحمی معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز استاد تمام دانشگاه هستند و سالها در مدیریت های مختلف از جمله مدیریت پژوهشی دانشگاه، مدیریت تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی و رییس مرکز تحقیقات بیولوژی تجربه بسیار خوبی دارد و در متن کار هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: براین اساس امیدواریم با وجود دکتر نجفی در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و با توجه به اینکه ایشان به نقاط ضعف و قوت دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش اطلاع کامل دارند و در راستای پیشرفت دانشگاه در این حوزه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، از این پس نیز دانشگاه پیشرفت بیشتری را در این خصوص داشته باشد.

مرادی افزود: درخواستی که از مدیران معاونت تحقیقات دانشگاه دارم این است که با معاون تحقیقات و فناوری در راستای کسب موفقیت های بیشتر دانشگاه در این حوزه همکاری و همراهی لازم داشته باشند، هیات رییسه دانشگاه نیز به طور قطع نهایت همکاری را در این زمینه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در بحران های مختلف و باوجود مشکلات فراوان، تحقیقات و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همواره مورد توجه ویژه بوده است و با تلاش و پشتکار توانسته ایم رتبه های برتر کشوری را کسب نماییم.

او گفت: حفظ این نتیجه و رکورد برای دانشگاه بسیار مهم است و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و به نوعی جایگاه دانشگاه را در حوزه پژوهش ارتقا دهیم.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر