رئیس جمهور افغانستان شانسی در هرات ندارد


رئیس جمهور افغانستان شانسی در هرات ندارد

سفرهای رئیس جمهور افغانستان در سالهای گذشته به ولایت هرات در غرب این کشور، شانسی برای اشرف غنی نیاورده است و همواره حاشیه ساز شده است.

به گزارش مشرق، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ادامه سفرهای ولایتی، وارد هرات شده است تا علاوه بر گشایش برخی پروژه‌ها با بزرگان، مقامات و جامعه مدنی و برخی شخصیت‌های این ولایت دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

تعداد نیروهای نظامی در واشنگتن ۵ برابر سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان

این سفر در حالی انجام شده است که خبرنگاران هرات با تحریم اشرف غنی از پوشش دیدارها خودداری کرده‌اند.

سفرهای گذشته رئیس جمهور افغانستان به هرات نیز با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

ضرب و شتم در افتتاح پروژه راه لاجورد

اشرف غنی اواخر آذرماه سال ۱۳۹۷ نیز که برای افتتاح پروژه «راه لاجورد» به هرات در غرب افغانستان رفته بود حاشیه ساز شد.

پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور افغانستان یک شهروند هراتی به رسم اعتراض از جا برخواست و از اشرف غنی خواستار رسیدگی به مشکلاتش شد اما مورد ضرب و شتم محافظان وی قرار گرفت.

رئیس جمهور افغانستان شانسی در هرات ندارد

گفته می‌شد که این معترض هراتی توسط خودرو به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

اعضای پارلمان افغانستان با انتقاد از برخورد محافظان رئیس جمهور این کشور با فرد معترض در حاشیه نشست افتتاحیه راه لاجورد در ولایت هرات، چنین اقدامی را زشت و زننده عنوان کردند.

هرات دریچه تنفسی اشرف غنی

سال ۱۳۹۶ نیز پس از افزایش مخالفت رهبران سیاسی شمال، جنوب و شرق با عملکرد دولت افغانستان، اشرف غنی ولایت هرات را برای مانورهای سیاسی انتخاب کرد.

روزنامه ماندگار نیز در آن زمان نوشته بود: پس از آنکه جامعه بین‌المللی درباره مدیریت سیاسی اشرف غنی در افغانستان دچار تردید شد، وی نیز ولایت هرات را برای نجات از فشارهای مخالفان به عنوان دریچه تنفسی دولت کابل انتخاب کرده است.

اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت هرات تلاش کرد تا به جامعه بین‌المللی ثابت کند که هنوز فرد پر نفوذی است و می‌تواند آزادانه بین مردم رفته و با آنها گفت‌وگو کند.

رئیس جمهور افغانستان مانورهای سیاسی خودش را در ولایت هرات انجام داد و اکثر دیدارهای اشرف غنی در جریان این سفر با کسانی صورت گرفته که در خدمت سیاست‌های تیم او قرار داشته‌اند.

کشته شدن جوان هراتی در تصادف با محافظان اشرف غنی

نیمه خرداد ۱۳۹۵ در حاشیه سفر رئیس‌جمهور افغانستان و نخست‌وزیر هند به هرات برای افتتاح سد سلما، یک جوان هراتی در نتیجه تصادف با خودروی محافظان اشرف‌غنی و یک بیمار دیگر به دلیل عدم انتقال به موقع به بیمارستان بخاطر مسدود بودن خیابانها جان باختند.

منابعی در پلیس هرات اعلام کردند: خودروی محافظان رئیس‌جمهور افغانستان در نزدیکی «پل پشتون» واقع در شهرستان «گذره» هرات با عابر پیاده تصادف کردند.

«عبدالرئوف احمدی» سخنگوی وقت پلیس هرات، نیز ضمن تأیید این رویداد از اعلام جزئیات در مورد این خودروها خودداری کرد.

با این حال، در سفر امروز پنجشنبه (۲ بهمن) نیز خبرنگاران هراتی سفر اشرف غنی را تحریم کرده‌اند و با گذشت چندین ساعت حضور رئیس جمهور افغانستان در هرات در سکوت کامل گذشته است و از فعالیت وی اخباری منتشر نشده است.

سفرهای رئیس جمهور افغانستان به هرات همواره حاشیه ساز بوده و اشرف غنی شانسی در این سفرها نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...