دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی انفجارهای انتحاری بغداد را محکوم کرد


دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی انفجارهای انتحاری بغداد را محکوم کرد

شفقنا- دفتر مرجع عالیقدر شیعیان جهان ضمن محکومیت انفجارهای انتحاری امروز پایتخت عراق، خواهان افزایش تلاش های دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت و خنثی سازی طرح های دشمنان مردم این کشور شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دفتر حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان با انتشار بیانیه ای، به انفجارهای انتحاری پیش از ظهر […]

دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی انفجارهای انتحاری بغداد را محکوم کرددفتر حضرت آیت‌الله سیستانی انفجارهای انتحاری بغداد را محکوم کرد

شفقنا- دفتر مرجع عالیقدر شیعیان جهان ضمن محکومیت انفجارهای انتحاری امروز پایتخت عراق، خواهان افزایش تلاش های دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت و خنثی سازی طرح های دشمنان مردم این کشور شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دفتر حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان با انتشار بیانیه ای، به انفجارهای انتحاری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق که بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته، واکنش نشان داد.

در بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی آمده است:

انا لله وإنّا إلیه راجعون

بار دیگر تروریست های وحشی، گروهی از غیر نظامیان بی گناه را با دو انفجار در میدان الطیران در بغداد عزیز هدف قرار دادند و در نتیجه آن نیز، در صحنه هولناکی که همه افراد دارای وجدان زنده را به درد می آورد، ده ها تن شهید و چندین برابر آنها نیز زخمی و مجروح شدند.

دفتر مرجع عالیقدر شیعیان در ادامه بیانیه خود نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی عمیق و صمیمانه با بستگان قربانیان این حمله تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای زخمی های آن، آورده است: از دستگاه های امنیتی ذی ربط می خواهیم که تلاش های خود را افزایش دهند و در راه حفظ امنیت و ناکام گذاشتن نقشه های دشمنان در کمین این ملت مظلوم که از جنبه های مختلف رنج می برد، سعی بیشتری داشته باشند؛ ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.

یادآور می شود که «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز اعلام کرد که آمار قربانیان دو انفجار انتحاری میدان الطیران به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی افزایش یافته که ۳۶ تن از آنها در بیمارستان های شهر بغداد تحت درمان هستند در حالی که مجروحان دیگر ترخیص شدند.

پیش از آن نیز سرلشکر «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق در رابطه با جزئیات حمله تروریستی میدان الطیران شهر بغداد گفته بود: عامل انتحاری نخست پس از آن که تظاهر کرد که بیمار است و مردم دور وی جمع شدند، خود را منفجر کرد در حالی که عامل انتحاری دوم نیز پس از تجمع مردم برای انتقال مجروحان، خود را منفجر کرد.

متن بیانیه را می توانید اینجا ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس