گروه‌های مقاومت انفجارهای تروریستی بغداد عراق را محکوم کردند


گروه‌های مقاومت انفجارهای تروریستی بغداد عراق را محکوم کردند

تهران – ایرنا- حزب الله لبنان و انصارالله یمن شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای دو انفجار تروریستی بغداد در عراق که طی آن چندین کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ازپایگاه خبری "العهد" لبنان، بسیار مشکوک است که پس از مدتی آرامش و امنیت، بار دیگر انفجار به عراق بازگشته است، به ویژه با افزایش درخواست مردمی و رسمی در عراق که خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق هستند، خواسته‌ای که واشنگتن با تحریم الحشد الشعبی و فرماندهان این گروه با آن مقابله کرد تا عراق بار دیگر بدون [پشتیبان و نگهبان] در برابر گروهک تروریستی داعش و دیگر تروریست‌ها قرار گیرد.

این بیانیه خاطر نشان کرد: پاسخ به این جنایت وحشیانه تنها با بیداری عراقی‌ها، اتحاد و تعهد آنان به آزادی، استقلال و مخالفت آنان با اشغالگری آمریکایی‌ها و ادامه تلاش‌های خود برای پیگیرد عناصر گروهک تروریستی و باقی‌مانده آنان میسر خواهد شد.

در پایان حزب الله لبنان ضمن تسلیت به رهبران، ملت و خانواده شهدای این حادثه دردناک، برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل و برای عراق نیز امنیت وثبات مسألت کرده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن نیز این حادثه تلخ را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: ضمن محکومیت این انفجار خونین و مجرمانه در بغداد، تأکید می‌کنیم که حق ملت عزیز عراق آن است که امنیت و ثبات خود را بار دیگر به دست آورند و نیروهای اشغالگر آمریکایی را از کشورشان بیرون رانند.

وزارت بهداشت عراق شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در دو انفجار انتحاری امروز در مرکز بغداد ۳۲ نفر کشته شدند و شمار زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

"خالد المحنا" سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر درباره جزئیات دو انفجار انتحاری امروز در میدان الطیران گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرده است.

وی افزود: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی‌ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا