سه شهرستان استان سمنان آبی کرونایی شدند


سه شهرستان استان سمنان آبی کرونایی شدند

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سه شهرستان آرادان، سرخه و میامی در آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستانها نیز در وضعیت زرد هستند.

به گزارش ایرنا، حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: محدودیت های کرونایی از روز شنبه چهارم بهمن ماه تا جمعه ۱۰ بهمن بر اساس رنگ‌بندی جدید اعمال می‌شود.

وی افزود:بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۱ تا ۴ در شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان و فعالیت گروههای ۱ تا ۳ در شهرستانهای با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی بلا مانع و تنها فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستانهای با وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی ممنوع می باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: فعالیت های آموزش حضوری برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستانها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس با تاکید بر اختیار والدین برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس ، مجاز بوده و در سایر پایه ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی انجام خواهد شد.

خجسته‌پور گفت: حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش منعی ندارد و در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است،آموزش حضوری مجاز است.

وی بیان کرد: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در استان مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ابراز داشت: بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع است و ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌باشد.

خجسته‌پور گفت: موفقیت به دست آمده در تغییر وضعیت شهرستان‌های استان از رنگ قرمز به زرد و آبی مرهون همکاری و همکاری اقشار مختلف مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان است.

وی افزود: با توجه به پر خطر بودن تعدادی از شهرستان‌های برخی استانهای همجوار ، از مردم قانونمند استان درخواست می‌شود ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در سطح استان، به هیچ وجه به استان‌های دیگر و به ویژه شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید