معاون استانداری یزد: به 500 مهریزی‌ مسکن ملی تحویل می شود


معاون استانداری یزد: به 500 مهریزی‌ مسکن ملی تحویل می شود

یزد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: عملیات اجرایی ساخت 500 واحد مسکونی در چارچوب طرح ملی مسکن در شهرستان مهریز آغاز شد که طبق مقررات به متقاضیان دارای شرایط لازم واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن صادقیان پنجشنبه شب در نشست بررسی طرح اقدام ملی مسکن در مهریز افزود: تمامی فعالیت ها برای ساخت این واحدها با هماهنگی و همکاری بخش‌های مختلف با پیگیری مسوولان شهرستان در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مرتبط در منطقه وجود دارد به افزایش سهمیه اشاره کرد و یادآور شد: در صورت همکاری و ایجاد زیرساخت مناسب برای تحقق اهداف و پاسخ به نیاز تمامی متقاضیان پیگیری و اقدام می‌شود.

همچنین فرماندار مهریز گفت: در این شهرستان یک هزار و ۲۶۵ نفر برای خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹۰۰ نفر واجد شرایط هستند و کار پایش آنها طبق مقررات در منطقه با همکاری سایر مجموعه‌ها ادامه دارد.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: هرچند عملیات اجرایی ساخت واحدها آغاز شده است، اما برای افزایش سهمیه باید زیرساخت های لازم فراهم شود که در این خصوص به همکاری بخش‌های مختلف نیاز است و هدف دولت تقویت طرح و پاسخگویی به نیاز و مطالبات عموم شهروندان در این ارتباط است .

در طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۲۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و جوانان استان ثبت نام کرده اند که حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شدند.

همچنین برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شد و این روند بر اساس اهداف دولت تدبیر و امید با جدیت در یزد و دیگر شهرستان‌های استان ادامه دارد.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه سبز باشد.

شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن فرد است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و حداقل پنج سال افراد سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال است و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد