تاکنون 339 هزار شماره شخصی مسدود شده است


تاکنون 339 هزار شماره شخصی مسدود شده است

آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی، حاکی از مسدود شدن 339 هزار و 436 خط شخصی توسط رگولاتوری است.

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

مسدود کردن خطوط شخصی پس از این‌که کسب‌وکارها با مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار، تا پایان دی ماه سال جاری، ۳۳۹ هزار و ۴۳۶ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. این در حالی است که آمار خطوط قطع‌شده تا پایان تابستان، ۳۳۰ هزار بود.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)