6 پیش‌بینی از آینده بازارها / آینده کدام بازار بهتر به نظر می‌رسد؟


6 پیش‌بینی از آینده بازارها / آینده کدام بازار بهتر به نظر می‌رسد؟

در هفته اخیر بازدهی همه بازارها منفی بود و بیشترین ریزش قیمت در بازار دلار با بیش از پنج درصد افت بوده است. اما آینده بازارها چطور پیش‌بینی می‌شود؟ در این گزارش به شش پیش‌بینی از آینده دلار، طلا و بورس اشاره شده است. نوشته 6 پیش‌بینی از آینده بازارها / آینده کدام بازار بهتر به نظر می‌رسد؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی: با توجه به این که بخش مهمی از صادرات و بورس ما هم کالاهای اساسی است، از حامل‌های انرژی گرفته تا گروه فلزات و پتروشیمی و…، حالا این کالاها وارد روند بلند مدت افزایش قیمت می‌شوند و این می‌تواند درآمدهای ارزی ما را هم تقویت کند تا طرف عرضه دربازار ارز تقویت شود و در نتیجه قیمت دلار تعدیل شود.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران: طلا به ثبات رسیده است. بازار با حداقل قیمت‌ها مواجه شده و معتقدیم چنانچه نوسان خاصی در اونس جهانی طلا نداشته باشیم، قیمت طلا در بازار ایران ثبات نسبی را تجربه می‌کند.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه: روند تعادلی بورس ادامه دارد و به نظر می‌رسد معاملات هفته آینده و فردا با روندی متعادل و با گرایشات مثبت پیش می‌رود. همچنین باید شاخص کل در همین محدوده کف‌سازی کند تا روند صعودی پر قدرت شروع شود.

محمدخبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه: ادامه روند صعودی بازار سهام ملتزم ورود جریان پول به بازار سهام است. صف‌های خرید در دو روز پایانی معاملات هفته گذشته قدرتمند نبودند و بورس برای ادامه روندی صعودی نیازمند ورود نقدینگی از سمت بازیگران بزرگ است.

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه: با انتشار گزارش ٩ ماهه شرکت‌ها به سمت کدال و عملکرد موفق شرکت‌ها، رفتار هیجانی سهامداران تا حدودی کاهش پیدا کرد و شاهد رشد شاخص کل در آخرین روز معاملاتی بودیم. به نظر می‌رسد افت قیمتی شدید در نماد شرکت‌های بنیادی بر ارزشمندی بیشتر این نمادها افزوده است و سهامدارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.(ایرنا)

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به تغییر مولفه‌های مختلف در عرصه سیاسی و اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌شود که روند حرکتی بازار سرمایه در دو ماهه آخر سال مثبت و رو به رشد باشد. در این میان گروه‌های بانکی، سرمایه‌گذاری و پالایشی می‌توانند تاثیر بیشتری بر بازگشت اعتماد به بازار داشته باشند. وجود سیاست های تشویقی و حمایتی و سیاست‌های ارزی مثبت برای صنایع و صادرات، در کنار کاهش تنش‌های سیاسی در عرصه بین الملل، می‌تواند باعث تقویت و بازگشت آرامش به این بازار در دو ماه انتهای سال باشد.

آخرین اخبار درباره پیش‌بینی بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار