استقبال دبیرکل اتحادیه عرب از بازگشت به اجرای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای


استقبال دبیرکل اتحادیه عرب از بازگشت به اجرای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای

شفقنا- احمد ابوالغیط از اجرای مجدد پیمان منع تسلیحات هسته‌ای استقبال کرد و آن را بخشی مهم در سیستم خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های اتمی عنوان کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آر تی عربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از لازم الاجرا شدن پیمان منع تسلیحات هسته ای به عنوان یک افزودنی مهم به سیستم […]

استقبال دبیرکل اتحادیه عرب از بازگشت به اجرای پیمان منع تسلیحات هسته‌ایاستقبال دبیرکل اتحادیه عرب از بازگشت به اجرای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای

شفقنا- احمد ابوالغیط از اجرای مجدد پیمان منع تسلیحات هسته‌ای استقبال کرد و آن را بخشی مهم در سیستم خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های اتمی عنوان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آر تی عربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از لازم الاجرا شدن پیمان منع تسلیحات هسته ای به عنوان یک افزودنی مهم به سیستم خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای در جهان استقبال کرد.

او ابراز امیدواری کرد که این پیشرفت مرحله جدیدی را افتتاح کند و کاتالیزوری برای تشدید تلاش های بین المللی برای دستیابی به هدف عالی یعنی از بین بردن دائمی و برگشت ناپذیر سلاح های هسته ای باشد.

منبعی مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد: علیرغم تحریم اسرائیل از این روند در امتداد سیاست های مخالفت خود با خلع سلاح هسته ای و مواضع مخالف با تلاش های بین المللی با هدف آزادی جهان از سلاح های هسته ای به ویژه منطقه خاورمیانه، کشورهای عربی همواره از تلاش های بین المللی در روند مذاکره برای این معاهده حمایت می کردند.

این منبع تأکید کرد: اکنون زمان افزایش تلاش های بین المللی برای ایجاد منطقه ای عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه فرا رسیده است که کاملاً با اهداف این پیمان سازگار است.

منبع مذکور هشدار داد که توجه بین المللی برای اینکه کشورهای دیگری به پیمان منع سلاح های هسته ای بپیوندند، به هیچ وجه به این معنا نیست که کشورهای عربی تعلل بیشتری در دستیابی به جهانی بودن پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در منطقه خاورمیانه به دلیل سازش ناپذیری اسرائیل در پیوستن به آن را بپذیرند.

این منبع افزود: اسرائیل باید تاسیسات هسته ای خود تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی درآورد و این موضوع همانطور که برخی ادعا می کنند یک خواسته بین المللی و نه عربی است.

منبع مسئول در اتحادیه عرب تأکید کرد که پیمان منع تسلیحات هسته ای از سیستم خلع سلاح هسته ای پشتیبانی و مکمل آن است و جایگزینی برای آن نیست.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی