تولید صفحه نمایش‌های OLED با فرکانس 90 هرتز توسط سامسونگ


تولید صفحه نمایش‌های OLED با فرکانس 90 هرتز توسط سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد Galaxy Chromebook 2020 را با نمایشگر OLED به بازار عرضه می‌کند.

تولید صفحه نمایش‌های OLED با فرکانس 90 هرتز توسط سامسونگ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ دیسپلی اعلام کرده است که قصد دارد اولین پنل‌های OLED با فرکانس ۹۰ هرتز را برای لپ تاپ‌ها و نوت بوک‌ها تولید کند. به گفته مدیر اجرایی سامسونگ، جو سان چوی، این شرکت از ماه مارس تولید نمایشگرهای ۱۴ اینچی را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست که این نمایشگر به معنای یک وضوح و نسبت ابعاد خاص است یا چندین پیشنهاد برای طراحی‌های مختلف لپ تاپ.

بیشتر بخوانید

عرضه اندروید ۱۱ برای دومین گوشی تاشو سامسونگ

ویژگی‌های نمایشگر ۹۰ هرتزی سامسونگ

برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی، این یک خبر رویایی است. بسیاری OLED را سلطان فناوری نمایش می‌دانند و از هر چیزی که Mini-LED و MicroLED می‌تواند در حال حاضر تولید کند، بهترین هستند. به همین دلیل است که نمایشگر ال جی هفته گذشته جایزه بهترین تلویزیون را در جشنواره CES را از آن خود کرد. نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای برخی از بازی‌ها مناسب است، اما صنعت در حال حرکت به سمت فرکانس‌های سریع‌تر است. به عنوان مثال بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی مانیتورهای ۱۲۰ هرتز یا ۱۴۴ هرتز دارند که می‌تواند در عناوینی مانند Valorant به آن‌ها برتری دهد. فرکانس ۹۰ هرتز هر چند که پایین‌ است اما می‌تواند تجربه‌ای مناسب هنگام بازی را فراهم کند و با سخت افزاری که معمولا درون لپ تاپ‌ها عرضه می‌شود، به راحتی هماهنگ می‌شود.

تولید صفحه نمایش‌های OLED با فرکانس 90 هرتز توسط سامسونگ

البته چنین نمایشگری می‌تواند در لپ تاپ‌های سازمانی نیز به کار گرفته شود. امروزه ما بسیاری از تلفن‌های هوشمند را می‌بینیم که با پنل‌های ۱۲۰ هرتزی عرضه می شوند، مانند سامسونگ گلکسی S20 سال گذشته و OnePlus 8T که امسال عرضه شد. اکنون یک سوال ساده پیش می‌آید: کدام شرکت‌ها و مدل‌ها از پنل‌های لپ تاپ جدید Samsung Display استفاده می کنند؟ در اخبار اخیر فقط تایید شده است که چندین شرکت جهانی فناوری اطلاعات لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش OLED با فرکانس ۹۰ هرتز امسال منتشر خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟