قزوین معین و پیشتاز امدادرسانی به پنج منطقه شهر تهران شد


قزوین معین و پیشتاز امدادرسانی به پنج منطقه شهر تهران شد

استان قزوین پیشتاز امدادرسانی به چهار منطقه از شهر تهران و همچنین معین امدادرسانی به منطقه 22 پایتخت است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و در صورت قادر نبودن نیروهای امدادی محل‌های آسیب دیده برای پاسخگویی به موقع و لازم، نیروهای امدادی استان قزوین باید تا رسیدن پشتیبانی لازم امداد و نجات و مدیریت بحران در مناطق ۲، ۹، ۵ و ۲۱ را برعهده بگیرند و همچنین معین امدادرسانی منطقه ۲۲ هستند.

قدرت الله مهدیخانی اظهار کرد: استان قزوین همچنین معین امداد و نجات بعضی استان‌های همسایه خود شامل گیلان، مرکزی، البرز، زنجان و همدان نیز هست.

وی از استقرار بعضی از ماشین آلات راهداری استان قزوین در نزدیکی به گیلان به دنبال بارش برف و کولاک در روز گذشته سوم بهمن خبر داد و گفت: در صورت اعلام نیاز مدیریت بحران گیلان در مواقع ضروری، آماده اعزام نیروهای کمکی و ارسال ماشین آلات برای کمک به بازگشایی راه های مسدود شده هستیم.

مهدیخانی یادآور شد: سال گذشته نیز در بهمن ماه نیروهای امدادی و راهداری قزوین برای کمک به رفع انسداد راه های گیلان که بر اثر بارش سنگین برف و کولاک بسته شده بودند، به این استان اعزام شده بودند.

وی در ادامه برگزاری مانورهای مربوط به حوادث و بلایای فرضی را برای سنجش و ارتقای آمادگی نیروهای امدادی از جمله پلیس راه، آتش نشانی و خدمات ایمنی، راهداری و اورژانس و دستگاه های خدمات رسان (آب، برق، گاز و مخابرات) را در دستور کار جدی مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد.

کد خبر 580602

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟