مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- سفر رئیس قوه قضائیه و هیات همراه به استان سمنان، کاهش 29 درصدی تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای، وقوع 2 تصادف اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان، افتتاح دبیرخانه جشنواره آیات با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان، بخشی از خبرهای استان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و هفتم دی تا سوم بهمن ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

قضایی
سفر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه به استان سمنان، بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور از واحدهای عقاب‌افشان و رویان‌دارو در شهرک صنعتی سمنان و آزادی۶۳ نفر از زندانیان واجد شرایط استان سمنان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها، مهمترین خبرهای قضایی استان سمنان در هفته گذشته بود.
محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان روز پنجشنبه در نشست رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان سمنان در تالار دادگستری کل استان با اشاره به اینکه در روند غربالگری و پایش زندانیان ۱۱۷ نفر از زندانیان استان آزاد شدند گفت: استان سمنان در شاخص داشتن کمترین جمعیت کیفری، در رتبه سوم کشور قرار دارد.

اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سه شهرستان آرادان، سرخه و میامی در آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستانها نیز در وضعیت زرد هستند.
حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: محدودیت های کرونایی از روز شنبه چهارم بهمن ماه تا جمعه ۱۰ بهمن بر اساس رنگ‌بندی جدید اعمال می‌شود.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان و گفت: تهیه یکهزار دستگاه تبلت تا دهه فجر امسال برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند هدفگذاری شد.
محمد ابراهیم یوسفیان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: تاکنون ۵۵۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمند با کمک خیرین تهیه شد.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تعداد جان‌باختگان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در سه فصل گذشته از سال ٩٩ حدود ٢٩ درصد کاهش یافت.
سرهنگ تقی کبیری عصر دوشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در ۹ ماهه سال گذشته ۲۳۲ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان جان باختند که این رقم در مدت مشابه سال ۹۹ با ۲۹ درصد کاهش به ۱۶۵ مورد رسید.
مهدی امین معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک دستگاه اتوبوس بامداد پنجشنبه در کیلومتر ۲ محور آرادان به سرخه واقع در غرب استان سمنان و مسیر تهران به مشهد واژگون شد که این سانحه یک فوتی و ۱۷ مصدوم برجا گذاشت.
در تصادفی دیگر ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی در محور دامغان به سمنان یک فوتی و ۲۲ مصدوم بر جا گذاشت.
مسدود شدن راه‌های روستایی کالپوش میامی، محور ارتباطی دیباج به گلوگاه و محور دامغان به کیاسر، محور شهمیرزاد به کیاسر و محور شهمیرزاد به چاشم و خطیرکوه در شهرستان مهدیشهر به دلیل بارش برف و کولاک مسدود بخشی دیگر از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
حسن رعیت حسن آبادی رئیس اداره هواشناسی دامغان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بود.

فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی اجراهای زنده صحنه‌ای استان سمنان در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: تعداد ۳۶ مجوز برای اجرای زنده صحنه‌ای در سال ۹۸ صادر شد که این میزان، ۴ برابر اجراهای صحنه‌ای در سال ۹۲ بود.
فرشید فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه فعالیت‌های هنری استان سمنان در دولت تدبیر و امید از رشد خوبی برخوردار شد ابراز داشت: تعداد مجوزهای تئاتر صادر شده در سال ۹۲، ۳۹ فقره بود که این آمار در سال ۹۸، با افزایش ۹۷ درصدی به ۷۷ فقره رسید.
افتتاح دبیرخانه «جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات» واقع در فرهنگسرای کومش سمنان روز سه شنبه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفر رئیس سازمان تبلیغات به استان و معرفی رئیس سازمان تبلیغات استان سمنان برخی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۱۶.۶۱ درصد مشترکان این شرکت در استان از آغاز طرح برق امید تا آبان امسال مشمول این طرح شدند و صورت حساب با مبلغ «صفر» برای آنان ارسال شد.
محمدرضا لشکری روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۵۲ هزار و ۴۵۹ اشتراک خانگی در استان سمنان از تخفیف پرداخت بهای مصرفی برق در طرح برق امید برخوردار شدند.
اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدفگذاری شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکهزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در راستای حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت شد.
خدابخش عرب عصر دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: این میزان تسهیلات به حدود ۲۵۹ طرح بخش کشاورزی استان سمنان پرداخت شد.

ورزش
رئیس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: «محمد دوست» داور بین‌المللی استان برای داوری در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا انتخاب شد.
مسعود سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا، با حضور دوست داور سمنانی، از بیست و نهم بهمن تا سوم اسفند در کشور ژاپن برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل