قاچاق چوب را به شماره 131 یا 1504 گزارش دهید


قاچاق چوب را به شماره 131 یا 1504 گزارش دهید

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: امسال در مجموع شش فقره قاچاق چوب در قالب 222 اصله درخت در استان شناسایی شده است.

سرهنگ فرامرز نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخورد قانونی با چرای دام در سال جاری اظهار کرد: تا پایان دی ماه ۵۰ فقره چرای غیرمجاز دام در استان شناسایی شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح شناسایی چرای غیر مجاز، در مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۱ واحد دامی از مراتع استان اخراج شدند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کشفیات چاقاق چوب هم گفت: امسال در مجموع شش فقره قاچاق چوب در قالب ۲۲۲ اصله درخت در استان شناسایی شده است.

سرهنگ نیکزاد اضافه کرد: در قاچاق بحث قاچاق چوب بر اساس دستورالعمل سراسری، تمامی ادارات منابع طبیعی استان مکلف شده‌اند که با هماهنگی با مقامات قضایی و انتظامی، طرح‌های ایست و بازرسی را اجرایی و همچنین از کارگاه‌های چوب بازدید داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: بیشتر تمرکز قاچاقچیان بر روی درخت جنگلی تاغدار است که در صورت شناسایی برخورد جدی با آنها صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: نظارت بر قطع درختان با جهاد کشاورزی و صدور مجوز برای حمل آن با منابع طبیعی است به همین دلیل مردم در صورت مشاهده قطع درختان در جنگل می‌توانند یا با سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی با ۱۵۰۴ منابع طبیعی تماس برقرار کنند تا اگر درختی که در حال قطع شدن است به منابع طبیعی اختصاص داشته باشد، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا