بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر


بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر

همهٔ این اکتشافات باعث می‌شود که تاریخ سقاره و پادشاهی نوین مصر (دوره‌ای تاریخی از مصر باستان میان سده‌های 16 تا 11 پیش از میلاد مسیح) را از نو بنویسیم.

بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر

مومیایی‌ها، تابوت‌های چوبی و آثار تاریخی دیگری که قدمت آن به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد درمصر کشف شده است. باستان‌شناسان گنجینه‌هایی در معبدی در شهر مردگان سقاره، در نزدیکی قاهره پایتخت مصر یافته‌اند. هم‌چنین در محوطهٔ اطراف معبد ملکه نیث، همسر تتی، فرعون مصر آثاری یافته‌اند.

زاهی حواس، باستان‌شناس می‌گوید: "همهٔ این اکتشافات باعث می‌شود که تاریخ سقاره و پادشاهی نوین مصر (دوره‌ای تاریخی از مصر باستان میان سده‌های ۱۶ تا ۱۱ پیش از میلاد مسیح) را از نو بنویسیم".

چه چیز‌هایی پیدا شدند؟

باستان‌شناسان علاوه بر پیکر‌های مومیایی‌شده و تابوت‌های چوبی، ورقه‌های پاپیروس یافته‌اند که بر روی آن‌ها طلسم و ورد‌هایی نوشته شده است.

مصریان باستان از پاپیروس به‌جای کاغذ استفاده می‌کردند. ورد‌های روی ورقه‌های پاپیروس برای راهنمایی مردگان به جهان پس از مرگ بوده است. گروه تحقیق هم‌چنین تعدادی بازی و ماسک‌های قدیمی یافتند. پیکره‌ها و مجسمه‌ها و قایق‌های چوبی مینیاتوری هم از آثار دیگر یافته شده بود. هم‌چنین به ۲۲ گودال تدفین مردگان رسیدند که در آن‌ها ۵۴ تابوت با آرایه‌ها و نقش‌ونگار‌های رنگارنگ قرار داشت.
بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر

این آثار به ما چه می‌گویند؟

یافتن معبد ملکه نیث اطلاعات تازه‌ای در اختیار مورخان و باستان‌شناسان قرار داد و تیم‌های کاوش هنوز موفق به حفاری یک‌سوم معبد شده‌اند. هنوز اطلاعات بیشتری در راه است.

زاهی حواس، باستان‌شناس مصری می‌گوید "در مأموریت باستان‌شناسی سال ۲۰۱۰ ما در این مکان هرمی کشف کردیم، اما نام صاحب آن را نمی‌دانستیم. ما در حفاری‌ها، معبدی که اختصاص به دفن مردگان داشت یافتیم و کتیبه‌هایی که نشان می‌داد این هرم متعلق به ملکه نیث همسر و دختر فرعون تتی است. "

فرعون تتی اولین فرعون دودمان ششم مصر و بنیان‌گذار آن است که از حدود سال ۲۳۲۳ تا سال ۲۱۵۰ قبل از میلاد بر مصر فرمانروایی کرد. پیش از این گمان بر این بود که او فقط دو همسر به نام‌های ایپوت اول و خویت دوم داشته است که هر دو در اهرامی در نزدیکی منطقه دفن شده‌اند.
بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس