از پذیرش 90 نفر در گرمخانه همدان تا همسایه‌های شاکی


از پذیرش 90 نفر در گرمخانه همدان تا همسایه‌های شاکی

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به پذیرش 90 نفر در گرمخانه همدان طی شب های سرد گفت: متأسفانه همسایه ها شکایت و نامه نگاری کرده اند و می گویند افرادی که به گرمخانه می آیند محل را ناامن کرده اند و شرایط نرمالی ندارند.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گرمخانه توسط شهرداری برای آقایان ایجاد شده و برای بانوان نیز بهزیستی متولی امر است، اظهار کرد: گرمخانه آقایان دارای ۷۰ تخت و گرمخانه خانم ها بین هشت تا ۱۰ تخت دارد.

وی با بیان اینکه طی شب های سرد ۹۰ نفر در گرمخانه همدان پذیرش شدند که محیط گرمخانه برای حضورشان کافی بود البته برخی کف‌خواب بودند، مطرح کرد: در تابستان از ساعت ۱۹ پذیرش در گرمخانه انجام می شود اما در فصل زمستان پذیرش به صورت شبانه روزی و همراه با سه وعده غذایی است.

رضایی با بیان اینکه برخی افراد در طول روز به انجام اموری چون جمع آوری ضایعات اشتغال دارند و از گرمخانه خارج می شوند، تصریح کرد: افراد پذیرش شده در گرمخانه از اقشار مختلفی چون کارتن خواب ها، بی خانمان ها، معتادان و فراری ها هستند.

وی با بیان اینکه معتادان را به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد به کمپ معرفی می کنیم چراکه اگر اجباری در کار باشد دیگر به گرمخانه برنمی گردند، خاطرنشان کرد: هفته گذشته برای معاینه افراد حاضر در گرمخانه پزشک آوردیم به طوریکه ۱۵ نفر بیمار بودند که برایشان دارو تجویز شد و با کمک شهرداری داروها خریداری و به بیماران داده شد.

شناسایی یک مورد مشکوک به کرونا در گرمخانه

رضایی با اشاره به ایکه افراد در هنگام ورود به گرمخانه تب سنجی و ضدعفونی و بینشان ماسک توزیع شده و به استحمام اجباری ملزم می شوند، ادامه داد: حدود یک سالی که از شیوع کرونا می گذرد فقط یک مورد مشکوک با علائم خفیف بیماری شناسایی شد که قرنطینه و درمان شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بدو ورود به افراد مراجعه کننده به گرمخانه لباس های جدیدی می دهیم و لباس های خودشان را در کمد نگهداری می کنند تا زمان خروج از گرمخانه مجدداً به تن کنند.

وی تعداد سرویس های بهداشتی شامل حمام و دستشویی را ۵-۶ مورد دانست که جوابگوی نیازشان است و یادآور شد: اخیراً حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای گرمخانه هزینه شده که شامل رنگ آمیزی تخت ها، سرامیک کف ها، نصب سیستم گرمایشی و تعمیر سرویس های بهداشتی بوده است.

طبقه دوم گرمخانه آماده پذیرش بیش از ظرفیت

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به دو طبقه بودن گرمخانه همدان اظهار کرد: معمولاً اسکان در طبقه اول انجام می گیرد و اگر پذیرش بیش از ظرفیت باشد، در طبقه دوم پتو درنظر گرفته شده تا کف خوابی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پنج نفر از مسئولان شهرداری به عنوان کادر ثابت گرمخانه هستند و سه یا چهار نفر از مراجعه کنندگان به صورت داوطلبانه در این مرکز کار می کنند، اعلام کرد: اورژانس اجتماعی در گشت زنی ها خود افراد کارتن خواب را جمع آوری کرده و به گرمخانه می آروند و اگر مردم در صورت مشاهده موردی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند این گشت در محل مورد نظر حاضر می شود. چند مورد دختر و پسر فراری داشتیم که یا به خانه هایشان بردیم و یا در گرمخانه های زنانه و مردانه اسکانشان دادیم و بقیه افراد پذیرش شده نیز سن بالا دارند.

نارضایتی همسایه ها از وجود گرمخانه در منطقه

رضایی نارضایتی همسایه ها از وجود گرمخانه در منطقه میدان باباطاهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه همسایه ها شکایت و نامه نگاری کرده اند و می گویند افرادی که به گرمخانه می آیند محل را ناامن کرده اند و شرایط نرمالی ندارند. به آنها گفتیم جای بهتری نداریم و فاقد وقت و هزینه انتقال به خارج از شهر هستیم و این مرکز چون در مرکز شهر قرار دارد، برای رفت و آمد بهتر است بنابراین از همسایه های مرکز می خواهیم همکاری لازم را داشته باشند و به این موضوع به عنوان معضل اجتماعی نگاه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان