مشاوره‌های اشتباهی به رییس هیات بسکتبال خوزستان داده می‌شود


مشاوره‌های اشتباهی به رییس هیات بسکتبال خوزستان داده می‌شود

پیشکسوت خوزستانی با انتقاد از وضعیت تیم خانه بسکتبال استان در لیگ برتر کشور، گفت: متاسفانه مشاوره‌های اشتباهی به رییس هیات بسکتبال استان داده می‌شود و این تیم در حال حاضر نمی‌تواند کاری کند و فقط برای این تیم هزینه شده است.

احمد سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بسکتبال خوزستان و به ویژه تیم خانه بسکتبال در لیگ برتر، اظهار کرد: قبل از شروع سوپر لیگ به دوستان و همکاران گفتم که این تیم دیر بسته شده است و در حال حاضر موقع آن نیست که در لیگ حضور پیدا کند. اغلب بازیکن‌های تیم بومی هستند و سه یا چهار غیربومی نیز وارد تیم شده‌اند که در حد لیگ برتر نیستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در تیم خانه بسکتبال از مربیانی استفاده شده که سال‌ها از بسکتبال دور بوده‌اند و سرمربی اسبق این تیم نیز از تهران بود و سال‌ها از مربیگری در لیگ برتر فاصله داشت. قبل از شروع لیگ، من و سایر پیشکسوتان و ملی‌پوشان، انتقادات و پیشنهاداتی به هیات ارائه دادیم و خواستار استفاده از پیشکسوتان و مربیان بومی خوزستان از جمله آقایان پژوهان، کعبی، کامروا و ... بودیم اما متاسفانه از این بزرگان استفاده نشد و تصمیمات عجولانه‌ای گرفته شد.

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران افزود: این باخت‌هایی که می‌بینید را من قبل از شروع لیگ برتر اعلام کرده بودم و گفتم که این تیم زنگ تفریح تیم‌های دیگر خواهد شد. ببینید ۹ بازی و ۹ شکست، نتیجه کار این تیم است و شاید این جمله درست نباشد اما تیم خانه بسکتبال باعث خفت استان خوزستان شده است.

وی خاطر نشان کرد: چرا بسکتبال باید به دست کسانی سپرده شود که سابقه آن‌چنانی در آن ندارند؟ خوزستان بازیکنان، مربیان و ملی‌پوشان بزرگی دارد که از آن‌ها استفاده نشد و این نتایج نیز به همین دلیل به دست آمده‌اند. قبل از شروع مسابقات گفتم که این تیم خوشبینانه بتواند یک برد در این مسابقات بیاورد و تا این‌جای کار نتوانسته همان یک برد را هم کسب کند.

سعیدی درباره فعالیت هیات بسکتبال استان خوزستان نیز گفت: آقای پیرعباسی انصافا برای بسکتبال خوزستان زحمت می‌کشد اما اگر هیات قبل از شروع کار تیم خانه بسکتبال در لیگ، با پیشکسوتان و ملی‌پوشان استان مشورت می‌کرد کار به این‌جا ختم نمی‌شد. شاید ما از منتقدان باشیم اما سال‌های سال است که پیشکسوت‌های استان در این رشته استخوان خورد کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه مشاوره‌های اشتباهی به آقای پیرعباسی داده می‌شود و این تیم در حال حاضر نمی‌تواند کاری کند، فقط برای این تیم هزینه شده است. طبق شنیده‌های ما مبلغ قرارداد آقای رمضان ۲۰۰ میلیون تومان بوده است و بعد هم پس از ۲ ماه با این مربی قطع همکاری می‌شود آیا این مبلغ کمی است؟ یا خرید بازیکن‌های خارجی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. حساب کنید چقدر پول می‌شود. درست است که اسپانسر وجود دارد اما یک طرفه و بدون مشورت بزرگان نباید کاری انجام شود و همان‌طور که می‌بینید نتیجه چنین تصمیماتی همین نتایج خواهد بود.

این پیشکسوت بسکتبال خوزستان عنوان کرد: خیلی‌ها می‌گویند خوزستان در سوپر لیگ و دسته یک حدود ۱۰ تیم دارد، بله درست است اما نتیجه و خروجی این تیم‌ها چه بوده است؟ شاید این باخت‌ها برای ما کسب تجربه باشد اما برای مسابقات کشوری چه کار می‌خواهیم کنیم؟ در هیات قبلی که بنده به عنوان استعدادیاب در آن فعالیت داشتم، حدودا پنج شش قهرمانی داشتیم و ۲ سال بهترین هیات استان شدیم. آقای پیرعباسی می‌تواند اسپانسر بیاورد اما باید چند پیشکسوت و با تجربه نیز در کنار او برای فعالیت بهتر حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان هیات و در راس آن آقای پیرعباسی بتوانند بسکتبال خوزستان را آباد کنند و آن را به جایگاه واقعی خودش برساند. همان‌طور که می‌دانید خوزستان مهد بسکتبال ایران است و آقای حامد حدادی سرآمد و گل سرسبد آن است. امیدوارم این تجربه خوبی برای دوستان باشد که بدانند یک تنه نمی‌توان کار کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403