کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی جنوب غرب تهران بهره‌برداری شد


کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی جنوب غرب تهران بهره‌برداری شد

تهران- ایرنا- کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مدائن وقاع در جنوب غربی پایتخت به طول یک‌هزار و 50 متر در منطقه 18 با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بهره‌برداری شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، کانال جمع آوری و هدایت آبهای سطحی مدائن که به طول هزار و ۵۰ متر در امتداد کانال معلم احداث شد و در جریان بازدید میدانی مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پروژه های عمرانی جنوب غرب پایتخت، رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

براساس این گزارش، هدف از احداث این کانال انتقال بخشی از رواناب های بالادست به کانال سجاد واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی عنوان شده است.

همچنین معاون شهردار تهران امروز از بخش های مختلف پروژه بزرگراه شهید بروجردی و ملک ۲۱ هزار مترمربعی تازه تملک شده در مسیر فاز نخست این پروژه بازدید کرد و تمهیداتی در جهت تسریع عملیات اجرایی اتخاذ شد.

در جریان این بازدید چند ساعته، آخرین وضعیت پروژه احداث شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مورد بازدید قرار گرفت و راهکارهای تسریع عملیات اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جدار ساختمان های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان های موجود، این محدوده در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها