افزایش 30 برابری تولید روغن خوراکی در بزرگترین کارخانه هرمزگان


افزایش 30 برابری تولید روغن خوراکی در بزرگترین کارخانه هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تولید روغن خوراکی در بزرگترین کارخانه روغن استان که پیش از این به علت کمبود مواداولیه به حالت نیمه تعطیل درآمده بود، با حمایت دستگاه قضا به میزان 30 برابر صورت گرفت.

علی صالحی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی و ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان به موضوع، مشکل تامین مواد اولیه کارخانه روغن خوراکی حیات در استان رفع شده و تولید با جدیت ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کارخانه تولید روغن حیات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه‌های تولید روغن نباتی کشور با توان تولید روزانه ۱۱۰ تن روغن مایع در حال فعالیت است.
رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: مواداولیه کارخانه‌ روغن نباتی حیات آر خارج کشور تامین می‌شود که در ماه‌های اخیر مشکلاتی در زمینه واردات مواد مورد نیاز این کارخانه وجود داشت و در این راستا با صدور دستور ویژه قضایی محموله‌های بزرگی از گمرکات استان ترخیص شد.
صالحی ادامه داد: با همکاری دستگاه های اجرایی توانستیم سهمیه ۲ هزار و ۶۰۰ تنی مواداولیه را تحویل کارخانه تولید روغن حیات دهیم تا این واحد صنعتی بتواند با تولید روزانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن، نیاز استان و بخش قابل توجهی از نیاز کشور را برطرف کند و حجم تقاضایی که متاثر از کمبود این محصول در بازار بوده را نیز جبران نماید.
وی با اعلام اینکه کنترل بازار و رفع کامل نگرانی‌ها از بابت تامین محصول روغن خوراکی، نیازمند توجه ویژه دستگاه های متولی به موضوع مدیریت توزیع می‌باشد، یادآورشد: سرعت بخشی در روند توزیع باتوجه به نزدیکی کارخانه حیات هرمزگان به کانون‌های عرضه در استان نیز در حل این مشکل یاریگر خواهد بود.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تولیدات کارخانه روغن حیات به طور مستمر و روزانه توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آزمایش و رصد می‌شود و بر اساس گزارش‌ها تاکنون استاندارد لازم نیز به منظور حفظ کیفیت تولید رعایت شده تا کیفیت قربانی تولید در این واحد صنعتی نشود.
شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان از سال ۸۷ در هرمزگان آغاز به کار کرد که برای ساخت آن ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
این شرکت با پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع بنا شده که در زمینه تولید روغن نباتی و بسته‌بندی با ظرفیت تولید سالانه ۳۱ هزار تن روغن نباتی فعالیت می‌کند.
این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس واقع شده، برای ۱۲۵ نفر شغل ایجاد کرده است.
همچنین در اوایل مهرماه امسال با حضور معاون امور صنایع ومعاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت واحد گالن سازی کارخانه تولید روغن نباتی حیات هرمزگان راه اندازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید