استان کرمان در استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه عقب است


استان کرمان در استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه عقب است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ماده 56 بودجه ظرفیت قابل توجهی است که استان های دیگر در این زمینه اقدام کرده اند و ما در استان کرمان عقب هستیم.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امشب چهارم بهمن ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره بودجه استان اظهار کرد: ماده 56 بودجه ظرفیت قابل توجهی است که استان های دیگر در این زمینه اقدام کرده اند و ما در استان کرمان عقب هستیم.

وی افزود: در سرفصل بخش کشاورزی با یکی از بانک ها توافق کرده ایم که هر مقدار سازمان جهاد کشاورزی ظرفیت ماه 56 در کرمان دارد، آمادگی معرفی به بانک برای دریافت وام داریم و بانک توسعه تعاون در استان نیز 300 میلیارد تومان منابع برای ماده 56 گذاشته اما هنوز جذب نشده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: عدم جذب اسناد خزانه خیلی نگران کننده است و درخواست داریم به شکل ویژه استاندار دستور پیگیری جذب توسط دستگاه ها را صادر کند و کار دنبال شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه سال قبل 26 درصد جذب اسناد را در استان داشتیم که عدد کمی است، گفت: تغییر نرخ ارز و تغییرات قیمتی در اقلام فهرست بها ممکن است در جذب اسناد اثر گذاشته باشد اما قابل قبول نیست که اعتبار تملک دارایی بگذاریم و اسناد فقط شش درصد جذب شود.

وی افزود: 215 مورد اطلاعات شناسائی شده مربوط به املاک مازاد دستگاه های اجرایی بوده که 50 درصد از این املاک بدون سند است و توافق شد دستگاه ها در بازه زمانی کوتاه مدت اسناد را پیگیری کنند.

پورابراهیمی اظهار کرد: 670 میلیارد تومان منابع از محل فروش این املاک ایجاد می شد که تاکنون کمتر از 10 درصد انجام شده و باید تصمیم گیری جدی بشود.

وی با اشاره به اینکه تبصره 20 مربوط به موضوع قیمت تمام شده بوده که بسیاری از دستگاه های اجرایی رویکرد استفاده از بهای تمام شده را در سامانه اطلاعاتی اعمال نکرده اند در حالی که موجب می شود در بحث های بودجه ای دقیق تر عمل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل