تاییدیه پژوهشگاه میراث فرهنگی را برای احداث تله‌کابین گرفته‌ایم


تاییدیه پژوهشگاه میراث فرهنگی را برای احداث تله‌کابین گرفته‌ایم

مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی تاییدیه احداث تله کابین را به شهرداری کرمانشاه داده است.

وحید شامبیاتی در نشست شورای برنامه ریزی استان که امروز(چهارم بهمن) برگزارشد، بااشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهارکرد: طراحی این پروژه توسط یک شرکت اتریشی و براساس استانداردهای جهانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت پایه های پروژه تله کابین کرمانشاه تا حدود 70 درصد پیش رفته و مشکلی که اکنون پیش رو داریم، احداث دکل هشتم در تاق بستان است که برای انتقال تجهیزات حفاری و بتن ریزی به ارتفاع نیازمند کمک هوانیروز هستیم.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری افزود: برای اجرای این قسمت از پروژه از پژوهشگاه میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی تاییدیه های لازم را گرفته ایم و روند صدور مجوز آن در میراث فرهنگی استان درحال انجام است.

وی افزود: همچنین باتوجه به اینکه زمینی که این قسمت از پروژه در آن اجرا می شود مربوط به راه و شهرسازی است، بدنبال گرفتن این زمین از راه و شهرسازی هستیم.

استاندار کرمانشاه هم در پاسخ به ارائه این گزارش، اظهارکرد: علیرغم اینکه شخصا از طرفداران پروژه تله کابین هستم، اما شهرداری هنوز نتوانسته آن را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: درحالی که این پروژه درحال اجرا است، اما شهرداری هنوز بخشی از زمین را که مربوط به راه و شهرسازی است تملک نکرده، بنابراین راه و شهرسازی می تواند این پروژه را متوقف کند و از سوی دیگر مجوز میراث فرهنگی استان برای احداث پایه تله کابین در تاق بستان هم صادر نشده است.

بازوند خاطرنشان کرد: اگر مشکلات پیش روی این پروژه با انجام کار کارشناسی حل نشود، با بحران جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟