فارس رتبه چهارم پرداخت تسهیلات کرونا را کسب کرد


فارس رتبه چهارم پرداخت تسهیلات کرونا را کسب کرد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: بسیاری از کارگاه‌ها از شیوع کرونا آسیب جدی دیدند که در این راستا 489 میلیارد تومان اعتبار به 29 هزار و 721 کارفرما پرداخت شد و در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا در کشور مقام چهارم به فارس رسید.

سهراب مختاری عصر شنبه ۴ بهمن در شورای برنامه ریزی و توسعه فارس، گفت: اقدامات انجام شده فارس در ۳ بخش حوزه اشتغال در روزهای اخیر مورد تقدیر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

او ادامه داد: فارس در حوزه اشتغال روستایی و عشایری رتبه برتر کشور را بدست آورد بدین نحو که فارس با ۴۵۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در این بخش رتبه اول در معرفی و رتبه سوم در پرداخت را در سطح کشور به دست آورده است.

مختاری اظهار کرد: در حوزه طرحهای ملی اشتغالزایی شامل مشوق‌های بیمه‌ای فارس با هزار و ۹۵۸ قرارداد در بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ۵ هزار و ۸۳۸ قرارداد و در حوزه تشکیل ۳۷۳ روستا تعاون این استان در سطح کشور رتبه اول را بدست آورده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فارس در حوزه صیانت از اشتغال کارگران نیز رتبه برتر کشور شناخته شده، گفت: در فارس به ۷۳ هزار نفر در ایام کرونا بیمه بیکاری پرداخت شد.

مختاری اضافه کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا سهیمه فارس ۷۰۰ میلیارد تومان است که باید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باقیمانده تلاش مضاعفی کنند.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و رسانه، ورزش و جوانان و گردشگری نیز هنوز فرصت ثبت نام برای بهره از تسهیلات کرونا وجود دارد، گفت: به دلیل تلاش کارفرمایان و همکاری کمک تشکلات عالی کارگری و کارفرمایی و مدیریت خوب ستاد استانی کرونا تنها ۱۱ نفر کارگر در سطح استان از کرونا فوت کردند.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در بهمن ماه سال گذشته ۷۵۴ هزار و ۵۵۷ بیمه شده در این استان وجود داشت که در پی شیوع کرونا بخش زیادی از این افراد از کار بیکار شدند که در تیرماه ۹۹ بعد تلاش‌های انجام شده تعداد بیمه شدگان این استان به ۷۴۲ هزار و ۷۴۶ نفر بیمه شده رسید و این تعداد در آبان ۹۹ علیرغم اینکه هنوز ۸۳۷ کارگاه احیا نشده به رقم ۷۶۷ هزار نفر بیمه شده افزایش یافت که نشان از رشد ۱ درصدی دارد که این موضوع دستاوردی ممتاز در این ایام شیوع کرونا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند