پنجمین رویداد دیدار با فناوران فردا در اردبیل برگزار شد


پنجمین رویداد دیدار با فناوران فردا در اردبیل برگزار شد

به همت مرکز رشد جهاددانشگاهی و موسسه آموزشی فرهنگی نخبگان و با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، پنجمین رویداد کارآفرینی «دیدار با فناوران فردا» به صورت مجازی برای دانش آموزان خلاق برگزار شد.


مدیر عامل موسسه علمی فرهنگی نخبگان اردبیل 4 بهمن با بیان اینکه این رویداد زمینه لازم را برای بهره‌مندی از تجربیات کارآفرینان موفق فراهم می‌کند، اظهار کرد: آشنایی افراد با مفاهیم فناوری‌های نوین و به کار بستن اطلاعات در جهت ایجاد شغل و یا کسب شغل مناسب در آینده، تشویق و تربیت نسل خلاق، نوآور و تربیت مدیرانی کارآفرین و آینده‌ساز برای کشور، تمرین کار گروهی و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان از اهداف مهم این رویداد است.

عیسی عیسی‌زاده نظیف با شاره به اینکه دانش‌آموزان این موسسه علاقه‌مند به درک مفاهیمی هستند که در آینده کاری و زندگی اجتماعی آن‌ها، نقش ایفا خواهد کرد، افزود: در تلاش هستیم با هماهنگی موسسات علمی، پژوهشی و نهادهایی که در عرصه توانمندسازی و ارائه مشاوره های مناسب در حوزه کارآفرینی و فناوری جایگاه شناخته شده‌ای دارند، زمینه را برای رشد و توسعه مباحث مربوط به نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده موسسه نخبگان با مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پنجمین دوره رویداد دیدار با فناوران فردا با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کارگروه مشترک اجرای این تفاهم نامه برگزار شد و در تلاش هستیم تا با ایجاد شرایط مناسب، ششمین دوره آن را نیز برای دانش آموزان این موسسه اجرایی نماییم.

مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی نخبگان اردبیل افزود: جهاد دانشگاهی استان اردبیل ظرفیت بالایی در حوزه فناوری و اشتغال دارد از این رو ضروری به نظر می‌رسد از این ظرفیت باید برای تقویت روحیه تلاش و خلاقیت در دانش آموزان استان به درستی بهره‌برداری شود.

عیسی‌زاده با قدردانی از جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم ایده‌های دانش‌آموزان در مراکز رشد و دانشگاهی از استقبال مناسبی برخوردار شده و مسیر ویژه برای تبدیل این ایده ها به محصول یا خدمات گشوده شود چرا که دانش آموزان امروز ما آینده سازان مملکت هستند و باید در مسیر درستی هدایت شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این رویداد، مربی کسب و کارهای نوپا با بیان اینکه امروزه کارآفرینی تبدیل به یک ضرورت برای جوامع شده است، گفت: کارآفرینی علاوه بر اینکه امکان دستیابی فرد به منابع مالی حاصل از ایده را میسر می‌سازد بلکه با حل مسائل به شیوه‌ای نو، زمینه پیشرفت و توسعه کشور را نیز فراهم می‌کند.

محسن پورزارع با بیان اینکه مهمترین ویژگی کارآفرینان خلاقیت و نوآوری است، تصریح کرد: کارآفرینان با خلاقیت و نوآوری ترکیبات جدیدی از منابع، فرصت و نیاز را خلق می‌کنند و می‌توانند در مسیر تولید ثروت، توسعه اقتصادی و فنآوری حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف در آموزش و ترویج کارآفرینی، ایجاد انگیزه‌ در جهت نوآوری و خلاقیت است، خاطرنشان کرد: اگر چه هوش در شکوفایی خلاقیت تاثیرگذار است اما این امر با تمرین نیز قابل رشد، پرورش و شکوفایی است.

پورزارع با بیان اینکه تیم‌سازی از عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار است، اظهار کرد: فرد کارآفرین لازم است برای راه‌اندازی یک کسب و کار آگاهی لازم از مراحل ایجاد، چگونگی مشارکت در کارگروهی و مهارت‌های ارتباطی داشته باشد.

گفتنی است در رویداد «دیدار با فناوران فردا» ۳۰ نفر از دانش آموزان موسسه نخبگان، به تمرین و تقویت خلاقیت پرداختند و با طرح مسائلی از سوی مربی، بارش فکری و ایده پردازی نیز مطرح گردید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد